اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پایانی منفی در بازار طلا

سایت طلا : آخرین هفته ی سال 2015 کاهشی به پایان رسید تا این سال همچون دو سال گذشته با تضعیف این فلز گرانبها سپری شود که این امر چشم انداز منفی تری را برای اونس رقم زد.

به گزارش سایت طلا، برخلاف پیش بینی ها آخرین هفته کاری بازارهای جهانی با افت بهای طلا آغاز شد و اونس با نوسانهای محدود بر روی بهای 1069 دلار قرار گرفت.

کاهش بهای نفت در روز دوشنبه زمینه ی افت 8 دلاری اونس را فراهم کرد که روز سه شنبه با معکوس شدن روند این متغییر همزمان با رشد اندک دلار، این روز با افزایش بهای طلا آغاز شد.

در روز سه شنبه با کاهش حجم معاملات اونس تنها 1 دلار افزایش یافت اما در روز چهارشنبه با افزایش همزمان دلار، بهای نفت کاهش یافت که این امرسبب تنزل طلا از محدوده ی 1070 دلاری شد.

بازار طلای تهران در روز دوشنبه تحت تأثیر روند طلای جهانی و دلار داخل افت بها را تجربه و ارزش هر مثقال طلای 17 عیار به 414 هزار تومان رسید و این در حالی است که بازار روز شنبه را نیز با کاهشی نسبی آغاز کرده بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، بازار تهران در روز چهارشنبه تحت تأثیر اونس اندکی از ارزش هر مثقال و گرم طلا کاست اما در روز پنج شنبه با وجود جبران آن کسری، نتوانست تغییرات هفتگیش را مثبت کند و با کسری 3100 تومانی هر مثقال طلا روبرو شد.

بهای اونس در روز پنج شنبه بر روی بهای 1062 دلار بسته شد تا سال 2015 با کسر 121 دلاری اونس به پایان برسد.

سال 2015 سومین سال متوالی افت طلا بود که بیش از 10 درصد از ارزش اونس تحت فشار تقویت دلار و تضعیف نفت کاست.

گفتنی است، افت متوالی طلا در سه سال گذشته چشم انداز طلا را منفی نگه داشت و برخی از پیش بینی ها با توجه به ادامه ی تقویت دلار و تضعیف نفت در سال 2016 ، اونس کمتر از 1000 دلار را انتظار می کشند.

البته این نظر همه کارشناسان و تحلیلگران نیست. برخی از آنها معتقد هستند قیمت طلا تا پایان سال 2016 با افزایش روبرو خواهد شد. اما نکته ی قابل توجه این است که اکثر آنها براین باورند که در شش ماه نخست سال جدید طلا با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد و حتی به زیر مرز 1000 دلار خواهد رفت. اما این کسری در شش ماه دوم تحت تأثیر فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی جبران خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد