اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ناامیدی از رشد اقتصادی جهان در سال 2016 میلادی

سایت طلا : رئیس صندوق بین المللی پول تاکید کرد که رشد اقتصادی جهان طی سال آینده ناامید کننده خواهد بود و چشم انداز رشد اقتصادی جهان در میان مدت نیز بدتر از پیش بینی های قبلی بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول در مقاله ای تصریح کرد: افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و کاهش رشد اقتصادی چین تاثیر زیادی بر افزایش نااطمینانی ها نسبت به روند رشد اقتصادی جهان در سال 2016 داشته و این مساله موجب افزایش آسیب پذیری اقتصاد جهانی شده است.

بر اساس این گزارش وی افزود: رشد تجارت جهانی نیز با افت قابل توجهی روبرو شده و کاهش قیمت مواد اولیه و خام به خصوص نفت مشکلات اقتصادی زیادی را برای کشورهای تولید کننده ایجاد کرده است. بخش مالی کشورهای نوظهور نیز با خطرات و چالش های زیادی روبرو هستند.

لاگارد گفت: همه این عوامل نشان می دهد که رشد اقتصادی جهان در سال 2016 میلادی نیز ناامید کننده خواهد بود.

صندوق بین المللی پول در گزارش اکتبر خود پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی جهان در سال 2016 به کمتر از 3.6 درصد خواهد رسید.

فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش داده و به نظر می رسد روند تدریجی افزایش نرخ بهره در سال 2016 نیز ادامه خواهد یافت. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش نرخ بهره آمریکا به ضرر رشد و رونق اقتصادی کشورهای نوظهور خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد