اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گزارش بلومبرگ از اختلاف نظر تحلیلگران اقتصادی درباره روند نوسانات قیمت طلا در سال 2016

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار طلا در خصوص روند نوسانات قیمت طلا در ماه های نخست 2016 میلادی اختلاف نظر زیادی دارند.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، در حالی که در آستانه سال جدید میلادی قرار داریم، میزان مبادلات طلا در بازارهای بین المللی با افت شدیدی روبرو شده و مبادلات طلا از اواسط دسامبر تاکنون به کمتر از میانگین 30 روز گذشته خود رسیده است.

بر اساس این گزارش افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال گذشته تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است.

قیمت طلا در سال 2015 میلادی برای سومین سال متوالی با کاهش روبرو شده است. گرچه قیمت طلا پس از حملات تروریستی پاریس با افزایش نسبی روبرو شد ولی افزایش ارزش دلار مانع از خودنمایی طلا در بازارهای بین المللی شده است.

اکنون سرمایه گذاران بین المللی و تحلیلگران اقتصادی گمانه زنی های مختلفی را در خصوص روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2016 مطرح کرده اند.

فیل استریبل تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز تاکید کرد: قیمت طلا در سال 2015 میلادی تا حد زیادی تحت فشار ناشی از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای نخستین بار در 9 سال گذشته قرار داشته و این مساله فشار شدیدی را بر قیمت طلا وارد کرده است. من فکر می کنم هرگونه افزایش قیمت طلا در ماه های نخست 2016 میلادی محدود خواهد بود.

در حالی که موسسه اچ اس بی سی پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا طی سال آینده 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد موسسه گلدمن ساش اعلام کرده است فدرال رزرو 4 بار نرخ بهره را افزایش می دهد.

گزارش سایت طلا می افزاید، مارک فابر تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز تاکید کرد: آمریکا در آغاز یک رکود اقتصادی دیگر قرار دارد و شاخص سهام آمریکا در سال 2016 با افت شدیدی روبرو خواهد شد.

ریک اسپونر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس نیز تاکید کرد: یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت طلا در سال آینده روند نوسانات ارزش دلار آمریکا خواهد بود. به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1060 تا 1078 دلار در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد