اونس طلا2414.52
مظنه14,501,000
18 گرم3,347,500
ارزش سکه32,670,753
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,450,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

قیمت جهانی طلا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار تغییر چندانی نداشته است

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز چهارشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و با تغییر چندانی روبرو نشده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا در حالی در آغاز مبادلات امروز با نوسان چندانی روبرو نشده است که در آستانه سال جدید میلادی میزان مبادلات در بازارهای جهانی همچنان پایین است و کمبود نقدینگی موجب شده تا قیمت کالاهای مختلف از جمله طلا با نوسان چندانی روبرو نشود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در حال کاهش برای سومین سال متوالی است. افت متوالی قیمت طلا در سه سال اخیر مساله ای است که از سال 1998 میلادی بی سابقه بوده است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 10 درصد کاهش داشته که علت اصلی آن گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تاثیر منفی آن بر تقاضای طلا بوده است.

فدرال رزرو آمریکا نیز سرانجام در آخرین نشست خود در سال 2015 میلادی نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز به مرز 1070 دلار رسیده است که نسبت به شب گذشته تغییر چندانی نداشته است. به اعتقاد تحلیلگران بین المللی، قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی نفت و همچنین انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت.

قیمت طلا رابطه مستقیمی با نفت دارد و افت قیمت جهانی انرژی به معنای کاهش فشارهای تورمی در اقتصاد جهان بوده و این مساله موجب کاهش تقاضا برای طلا می شود. قیمت نفت نیز امروز با افت یک درصدی روبرو شده است. قیمت نفت روز گذشته بیش از 3 درصد افزایش یافته بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر رسیده است. ارزش دلار روز گذشته به پایین ترین سطح در دو هفته گذشته رسیده بود.

به اعتقاد سرمایه گذاران بین المللی، افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده می تواند موجب تقویت بیشتر ارزش دلار شود و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

هنوز برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در ماه های نخست 2016 میلادی به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به پایین ترین سطح خود در 7 سال اخیر رسیده است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد