اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
اینوستینگ تحلیل کرد:

چه عواملی قیمت طلا را طی هفته جاری رقم خواهد زد؟

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا، نوسانات ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، فدرال رزرو آمریکا در نهایت برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا پس از افزایش نسبی روز جمعه امروز دوشنبه نیز به روند صعودی خود ادامه داده و به مرز 1070 دلار در هر اونس رسیده است.

قیمت طلا روز جمعه با افزایش چشمگیر 15.40 دلاری روبرو شد که علت اصلی این مساله کاهش ارزش سهام و افت ارزش دلار بوده است. کاهش قیمت جهانی نفت نیز تاثیر زیادی بر این مساله داشته است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز پس از نشست روز پنج شنبه تاکید کرد که روند صعودی نرخ بهره فدرال رزرو کاملا تدریجی خواهد بود و هرگونه افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه های آینده بستگی به شرایط بازار اشتغال و نرخ تورم خواهد داشت.

البته قیمت طلا در هفته گذشته با کاهش 10.70 دلاری معادل یک درصدی روبرو شده است. این برای هشتمین هفته متوالی بوده است که قیمت طلا با کاهش مواجه شده است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 11 درصد کاهش داشته تا برای سومین سال متوالی در مسیر نزولی قرار بگیرد.

فردا سه شنبه قرار است آمارهای مهم مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال منتشر شود. وضعیت مسکن در بازار آمریکا نیز فردا سه شنبه منتشر می شود.

روز چهارشنبه نیز آمارهای مربوط به سفارش کالاهای بادوام در آمریکا منتشر می شود و شاخص اعتماد مصرف کننده و وضعیت ذخایر نفتی این کشور نیز اعلام خواهد شد.

بازارهای آلمان به خاطر آغاز تعطیلات کریسمس بسته خواهد بود. آمارهای مربوط به مدعیان بیکاری آمریکا نیز اعلام می شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، روز جمعه نیز بازارهای استرالیا، نیوزلند، اروپا، انگلیس، سوییس، کانادا و آمریکا به خاطر تعطیلات کریسمس بسته خواهد بود.

تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند اگر سطح حمایتی 1045 دلاری قیمت طلا شکسته شود قیمت این فلز زرد به زودی تا 1000 دلار کاهش خواهد یافت.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 2.98 درصد کاهش به کمتر از 648 تن رسیده است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد