اونس طلا2414.89
مظنه15,406,000
18 گرم3,556,400
ارزش سکه34,709,718
قدیم (بهار)37,800,000
جدید (امامی)41,350,000
نیم23,700,000
ربع15,200,000

تعادل دلار در نوسانات

سایت طلا: دلار که با کمرنگ شدن حضور فعالان غیر رسمی توان نوسانات شدید را از دست داده، در روزهای اخیر در محدوده ی 3620 تا 3660 تومان در افت و خیز بود.

به گزارش سایت طلا، در روز گذشته دلار با کاهش حجم معاملات و افزایش عرضه 20 تومان به عقب نشست و بر بهای 3640 تومان قرار گرفت و این در شرایطی است که دلار با روند مثبتی که در دو روز پایانی هفته ی گذشته شاهد بود، انتظار ادامه ی افزایشی را در برخی از فعالان بالا برده بود.

بر اساس این گزارش، دلار در روز یکشنبه ی گذشته به عنوان اولین روز کاری هفته، با ادامه ی روند کم نوسان خود، تغییری را به ثبت نرساند و دامنه ی نوساناتش با خریدهای محتاطانه ی سرمایه گذاران محدود شد. البته برخورد نیروهای امنیتی با دلالان ارزی نیز در این امر موثر بود.

اما یورو که از هفته ی گذشته در مسیر صعودی قرار گرفته بود، در روز یکشنبه با عبور از مرز روانی 4000 تومان، به بالاترین نرخ از اواخر دی ماه سال 93 دست یافت. فعالان تقویت این ارز را مربوط به رشد این ارز در بازارهای جهانی دانستند.

کمرنگ شدن فعالیت سرمایه گذاران و خودداری آنها از معاملات بزرگ سبب شد تا با نبود تقاضا دلار در روز دوشنبه در مسیر کاهشی قرار بگیرد و 25 تومان از ارزشش را از دست بدهد.

روند افزایشی یورو نیز با اولین روز کاری بازارهای جهانی متوقف و در جهت معکوس قرار گرفت تا ارزش این ارز مجدداً به زیر مرز 4000 تومان برود.

در پایان معاملات روز دوشنبه دلار بر بهای 3625 تومان و یورو و پوند بر قیمت 3990 و 5500 تومان آرام گرفتند.

دلار چهارمین روز هفته را تحت تأثیر بسته شدن پرونده موسوم به ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران و نزدیک شدن به آغاز اجرایی شدن برجام کاهشی آغاز کرد که هر چند از کف روزانه بالا آمد، اما این روز را با افت بها به پایان رساند.

البته تحرکات دلار در این روز چندان محسوس نبود. زیرا دلالان و فعالان غیر رسمی زمینه ی ایجاد هیجان و نوسانی شدن قیمتها را فراهم می کردند که فعالیتشان از چهارشنبه ی قبل محدود شده بود.

افت دلار در این دو روز سبب شد تا برخی روند منفی را برای دلار به علت نبود تقاضای خاص پیش بینی کنند و این در حالی است که برخی دیگر این روند را تنها تا زمان بازگشت فعالان غیر رسمی ادامه دار می دانستند.

در روز سه شنبه یورو تحرکات افزایشی را تجربه و مجدداً بر مرز 4000 هزار تومان قرار گرفت اما پوند برای دومین روز متوالی بر بهای 5500 تومان ثابت ماند.

روز چهارشنبه دلار تحت تأثیر سقوط قیمت نفت و افزایش تقاضا، رشد 32 تومانی را تجربه کرد.

نزدیک شدن بهای نفت به مرز 30 دلاری و احتمال سقوط بیشتر در نظر کارشناسان، کاهش درآمدهای ارزی و تضعیف سمت عرضه را در اذهان ایجاد کرد که اکثر معامله گران با این دید وارد بازار و خریدهای خود را افزایش دادند.

رشد دلار و قرار گرفتن آن بر بهای 3654 تومان در حالی بود که فعالان انتظار داشتند قیمت این ارز بعد از خبر بسته شدن پرونده ی ایران در آژانس روبه کاهش بگذارد.

گزارش سایت طلا حاکیست، دلار در ادامه ی افزایش تقاضا، روز پنجشنبه نیز تقویت شد و با 6 تومان رشد به 3660 تومان رسید تا تغییرات این ارز به 10 تومان رشد در یک هفته برسد.

اما ارزش دو ارز اروپایی تحت تأثیر تضعیف آنها در بازارهای جهانی با کاهش همراه و بر بهای 3977 و 5460 تومان بسته شدند.

رشد دلار در دو روز پایانی هفته در پی افت بهای نفت سبب شد تا طرفداران افزایش قیمت این روند را با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات ژانویه مداوم بدانند.

البته بازار ارز طرفدارانی نیز دارد که به افت بهای دلار معتقد هستند و بر این باورند تأثیر بهای نفت بر دلار همچون عوامل روانی دیگر اثرش محدود و بازار مجدداً روی منفی دلار را به خود خواهد دید که دلیل آنها نیز کاهش 20 تومانی این ارز در روز گذشته بود.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد