اونس طلا2337.71
مظنه14,691,000
18 گرم3,391,400
ارزش سکه33,098,823
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,350,000
نیم23,800,000
ربع14,400,000
نظرسنجی رویترز نشان داد:

فدرال رزرو آمریکا بار دیگر در ماه مارس نرخ بهره را افزایش می دهد

سایت طلا : نتایج تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که دو سوم اقتصاددانان بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا تا 3 ماه آینده بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

به گزارش سایت طلا ، فدرال رزرو آمریکا در آخرین نشست خود در سال 2015 میلادی مطابق با انتظارات و پیش بینی های اولیه تصمیم گرفت تا نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی به میزان 0.25 درصد افزایش دهد.

بر اساس این گزارش نظرسنجی رویترز نشان می دهد که بیش از دو سوم کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا تا مارس 2016 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد. البته جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا تاکید کرده است که روند صعودی نرخ بهره تدریجی خواهد بود و هیچ عجله ای برای افزایش سریع نرخ بهره وجود ندارد.

با توجه به پایین بودن قیمت جهانی نفت و تاثیر منفی آن بر نرخ تورم، این مساله فشارهای زیادی را بر تولیدکنندگان آمریکایی و سایر کشورهای بزرگ جهان وارد کرده و به نظر می رسد فدرال رزرو برای افزایش متوالی نرخ بهره محتاطانه عمل کند.

77 نفر از 120 اقتصاددانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده اند، بر این باورند که فدرال رزرو تا ماه مارس نرخ بهره را مجددا افزایش خواهد داد. البته برخی تحلیلگران اقتصادی نیز تاکید کرده اند که فدرال رزرو نرخ بهره را در سه ماه دوم سال آینده افزایش می دهد.

ویلیام لی رئیس بخش تحقیقات اقتصادی موسسه سیتی تاکید کرد: بی شک افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر بازارهای مالی و قیمت انواع کالاهای راهبردی خواهد داشت. البته ما مطمئن هستیم که روند واقعی افزایش نرخ بهره آمریکا احتمالا کندتر از چیزی است که از سوی فدرال رزرو اعلام شده است. نوسانات شدید بازارهای مالی بین المللی می تواند بر تصمیم مقام های فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ بهره طی ماه های آینده موثر باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، برخی سیاستگذاران فدرال رزرو پیش بینی کرده اند که نرخ بهره آمریکا تا پایان سال 2016 میلادی به بیش از 1.25 تا 1.5 درصد خواهد رسید. نظرسنجی رویترز نیز نشان می دهد که نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان سال آینده به 1 تا 1.25 درصد می رسد.

البته در این نظرسنجی برخی کارشناسان اقتصادی اعلام کرده اند که نرخ بهره آمریکا تا پایان سال آینده به بیش از 1.75 تا 2 درصد خواهد رسید و برخی نیز اعلام کرده اند که فدرال رزرو طی سال آینده نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

در حالی که فدرال رزرو قصد دارد به هدف نرخ تورم 2 درصدی دست یابد، این نظرسنجی نشان می دهد که اقتصاددانان معتقدند نرخ تورم آمریکا تا پایان سال آینده به کمتر از 1.5 تا 1.7 درصد خواهد رسید.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد