اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد:

مالیات 60 درصد طلاسازان مشهد را تعطیل کرد

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد تصریح کرد؛ مالیات بر ارزش افزوده علت اصلی رکود در بازار طلا و جواهر کشور و تعطیلی 60 درصد کارگاه‌های طلاسازی در مشهد است.

محمد باقر معبودی نژاد رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در گفت و گو با سایت طلا در خصوص مشکلات مالیات بر ارزش افزوده طلافروشان اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اهالی صنف طلا و جواهر اصلاح نشده و مالیات از اصل طلا، سود و اجرت آن اخذ می شود، شاهد رکود چشمگیر در خرید و فروش و روند معاملات این صنف، ترک شغل بسیاری از همکاران و تولیدکنندگان مصنوعات طلا هستیم.

معبودی ن‍ژاد 90 درصد رکود بازار طلا و جواهر را ناشی از مالیات بر ارزش افزوده دانست و تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده از کل طلا و اجرت و سود آن دریافت می شود که برای دولت مشکلات بسیاری را اعم از بیکاری و تعطیلی واحدهای صنفی و کاهش درآمدهای مالیاتی را در پی خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه در حدود 60 درصد از سازندگان مصنوعات طلا و جواهر شهر مشهد کارگاه های خود را تعطیل نمودند، گفت: تولید مصنوعات طلا و جواهر در شهر مشهد به حداقل رسیده و مشکلات زیادی از جمله بیکاری را در پی داشته که اگر بازار به مصنوعات طلا نیازمند باشد، کمبود آن احساس خواهد شد و شاید احتیاج به جبران آن از شهرهای دیگر کشور باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد تصریح کرد: در جلساتی که در مرکز پژوهش های مجلس با کمیسیون اقتصادی داشتیم، به اتفاق کارشناسان و طلافروشان طلا را یک کالای سرمایه ای دانستند و مالیات بر ارزش افزوده به سرمایه تعلق نمی‌گیرد و نباید از اصل سرمایه که طلا است مالیات گرفته شود.

معبودی نژاد با بیان اینکه طلا تنها کالایی است که از بین نمی رود و به سرعت بازیافت می شود، بیان کرد: طلا دوباره به چرخه تولید بازمی‌گردد و از آن مصنوعات مختلف ساخته می‌شود که اگر قرار باشد خریدار با هر بار معاوضه مالیات بر ارزش افزوده برای آن بپردازد از خرید منصرف می‌شود.

وی افزود: برای مثال اگر قطعه‌ای طلا 3 بار معاوضه شود 100 درصد ارزش آن صرف هزینه مالیات می‌شود که به همین علت شاهد رکود شدید در بازار طلا و جواهر کشور و معاملات آن هستیم.

معبودی نژاد در گفتگو با سایت طلا با بیان اینکه متاسفانه هنوز اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده به صحن علنی مجلس نرفته و در حد مذاکره باقی مانده است، افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده برای 5 سال بود که از سال 87 تا الان 7 سال طول کشیده که دو سال بیش از زمان قانونی طول کشیده و با انتخابات پیش روی مجلس تا سال 95 طول خواهد کشید که 3 سال غیرقانونی به 5 سال آزمایشی این قانون اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طولانی شدن بیش از حد اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکلات زیادی برای صنوف مختلف کشور به خصوص اعضای صنف طلا و جواهر رقم زده که با تصویب اصلاحیه آن به اهالی صنوف مختلف کمک می شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد