اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
بولیون دسک خبر داد:

انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در چین به نفع قیمت جهانی طلا شد

سایت طلا : تحلیلگران بولیون دسک بر این باورند که انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در چین در شرایط کنونی به نفع قیمت جهانی طلا بوده و مانع از کاهش بیشتر قیمت این فلز زرد شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که افزایش تولیدات صنعتی، رشد سرمایه گذاری و خرده فروشی در چین طی ماه گذشته تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی داشته و مانع از کاهش بیشتر قیمت این فلز گرانبها شده است.

بر اساس این گزارش بهبود اوضاع اقتصادی چین در ماه گذشته در شرایطی است که نگرانی های زیادی در خصوص وضعیت اقتصادی این کشور در ماه های قبل مطرح شده است.

بهبود اوضاع اقتصادی چین همچنین موجب افزایش قیمت جهانی مس نیکل و آلمینیوم شده است. در بورس شانگهای نیز میزان مبادلات فلزات گرانبها از جمله طلا به طور چشمگیری افزایش یافته است.

این در شرایطی است که قیمت جهانی نفت همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در 7 سال گذشته قرار دارد و این مساله فشار زیادی را بر نرخ تورم کشورهای صنعتی و توسعه یافته وارد کرده و مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا شده است.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که موافقت صندوق بین المللی پول با افزوده شدن یوان به ذخایر بین المللی می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا در میان مدت و بلندمدت داشته باشد. چین در ماه های اخیر تلاش زیادی را برای بین المللی کردن یوان آغاز کرده است.

افزایش ذحایر طلای چین در سال های اخیر بخشی از این تلاش ها به شمار می رود.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد