اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

15 توصیه ی آزمایشگاه آکرودیته استاندارد ایران به مشتریان سنگ های قیمتی و گوهر ها

سایت طلا: به نظر شما یک آزمایشگاه گوهرشناسی چگونه می تواند جایگاه معتبری در بین مشتریان و اهالی صنف داشته باشد؟

به گزارش سایت طلا، استقبال مردم از سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی طی سالیان اخیر، لزوم توجه به اصالت سنگ و استعلام از یک آزمایشگاه مورد اطمینان و دارای استاندارد را دو چندان کرده است.

اما چه عواملی باعث می شود مردم و مشتریان به یک آزمایشگاه گوهرشناسی اعتماد کنند ؟

پاسخ این سوال و سوالاتی از این جنس بسیار مفصل است ، فقط به مهمترین موارد آن اشاره ای می کنیم :

1-یک آزمایشگاه گوهر شناسی استاندارد می بایست، آن چنان شخصیت حقوقی و اجتماعی ، قوی ، ریشه دار و با درایتی داشته باشد ، که برای حفظ و صیانت از جایگاه و اعتبار خود از هیچ خط قرمزی عبور نکند .

2-یک آزمایشگاه گوهر شناسی استاندارد می بایست، در اعلام نظرات کارشناسی خود اصل بی طرفی را رعایت نماید و بدون هیچ جانب داری و فقط و صرفا" بر اساس مشاهدات عینی و علمی کادر فنی خود، که بر گرفته از استاندارد هاست ، اعلام نظر نماید.

3-یک آزمایشگاه گوهر شناسی استاندارد می بایست، در اعلام نظر کارشناسی خود کاملا" استقلال داشته باشدو از هیچ احدی تاثیر نگیرد .

4-یک آزمایشگاه گوهر شناسی استاندارد می بایست، اصل تعهد و رازداری را در مورد مشتریان خود رعایت نماید.

5-یک آزمایشگاه گوهر شناسی استاندارد می بایست، از متد و رویه های علمی معتبر و همواره به روز رسانی شده ، در انجام آزمون های خود استفاده نماید.در حال حاضر بهترین متد علم گوهر شناسی ، متد موسسه گوهرشناسی آمریکا (GIA ) است.

6-یک آزمایشگاه گوهر شناسی استاندارد می بایست، از کارشناسان متخصص،حرفه ای ، متعهد و درستکار در انجام آزمون ها بهره گیرد.

7-یک آزمایشگاه گوهر شناسی استاندارد می بایست، برای بالابردن دقت،صحت و کیفیت نتایج آزمون ، روشی را پیش گیرد که بر روی یک گوهر 3 ، 5 یا 7 نفر کارشناس گوهرشناس بررسی و اعلام نظر نمایند .(تعدد نفرات بسته به نوع و ارزش و کیفیت و ماهیت درونی سنگ متغیر است )

8-یک آزمایشگاه گوهر شناسی استاندارد می بایست، از تجهیزات کافی ،مناسب،کارآمد، وکالیبره جهت انجام آزمون استفاه نماید.

9-یک آزمایشگاه گوهر شناسی استاندارد می بایست، شرایط محیطی در زمان انجام آزمون از قبیل رطوبت ،دما، نور، جریان هوا و . . . را در محدوده ی مجاز تحت کنترل داشته باشد.

10-یک آزمایشگاه گوهر شناسی استاندارد می بایست، بتواند، کیفیت اندازه گیری ها را ، در انجام آزمون تضمین نماید.

11-یک آزمایشگاه گوهر شناسی استاندارد می بایست، در صورتی که در مباحث تخمین عدم قطعیت به نقطه ای رسید که ، اعلام نظر قطعی از منظر علمی و محاسبات آماری میسر نبود ، موضوع را صادقانه به صاحب سنگ اعلام نماید و به هیچ وجه شناسنامه ای که عدم قطعیت آن خارج از محدوده مجاز باشد، صادر نکند.

12-یک آزمایشگاه گوهر شناسی استاندارد می بایست، حداکثر توان و تلاش خود را در بالا بردن ضریب امنیتی شناسنامه های صادره به کار ببندد . به نحوی که امکان جعل آن به حداقل برسد.

13-یک آزمایشگاه گوهر شناسی استاندارد می بایست، تا حد امکان قابلیت ردیابی بین سنگ و شناسنامه رافراهم آورد. استفاده از تصاویر میکروسکوپی،ارائه توضیحات تکمیلی از ناخالصی ها ،تنش ها، ترک ها،پدیده های سنگ و . . . این امر را میسر می کند.

14-یک آزمایشگاه گوهر شناسی استاندارد می بایست، اطلاعات مهم و تاثیر گذار یک سنگ را (نظیر طبیعی بودن یا نبودن – بهسازی های احتمالی – مشاهدات میکروسکوپی و . . . ) را به صورت صریح،دقیق، و مشخص در شناسنامه درج نماید.

15-یک آزمایشگاه گوهر شناسی استاندارد می بایست، موکدا" از انجام هر عملی به جز انجام آزمون اجتناب نماید.امور متفرقه نظیر، خرید و فروش سنگها – تراش – واردات – صادرات – آموزش و فعالیتهایی این چنین، ولو اینکه مرتبط با سنگ باشد ، ولی چون موجب ایجاد منفعتی برای آزمایشگاه می شود ، اصول بی طرفی و رازداری و استقلال و تعهد را نقض می کند.

www.GDPL.IR

لینک کانال تلگرامی آزمایشگاه گوهرشناسی آکرودیته استاندارد ایران

@GDPLIR

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد