اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

توقف روند افزایشی دلار

سایت طلا: دلار پس از 6 هفته رشد متوالی، هفته ی گذشته را با ثبات بها به پایان رساند تا روند روبه رشدش با توقف روبرو شود.

به گزارش سایت طلا، دلار امروز نیز بدون نوسان چندانی پایین تر از بهای 3650 تومان ثابت ماند و تغییری نسبت به هفته ی گذشته نداشت.

البته ثبات هفته ی گذشته با یک ریزش آغاز شد و در روز شنبه دلار با تداوم روند کاهشی، 25 تومان دیگر به عقب نشست که با شکست مرز حمایتی 3630 تومان، تا بهای 3625 تومان پایین آمد. اما یورو و پوند برخلاف دلار رشد بها را تجربه کردند و ارزش یورو به بالاترین قیمت از 2 آبان ماه رسید.

خارج شدن تقاضای زائران عتبات از بازار، دلار را تحت فشار قرار داد. البته برخی از فعالان به دلیل انگیزه نداشتن دلار برای افزایش، با فروش ارزهای خود زمینه ی افت بیشتر دلار را فراهم کردند.

اما با نزدیک شدن دلار به مرز 3600 تومان، بازار با مقاومت برخی از معامله گران روبرو شد که آنها با افزایش تقاضا مسیر دلار را در روز یکشنبه عوض و این ارز رشد 17 تومانی را تجربه کرد.

برخی از فعالان معتقد هستند به علت نزدیک شدن به تعطیلات سال جدید میلادی، تقاضای جدیدی وارد بازار خواهد شد و دلار مجدداً روی افزایش بها را به خود خواهد دید.

در روز دوشنبه دلار قدری دیگر افزایش یافت که بالا بودن ارزش دلار در کشور همسایه و کاهش حجم ارز نقدی بازار، علت این رشد بود و دلار در این روز معاملات خود را با بهای 3650 تومان پایان داد.

اما برخلاف دلار، یورو که دو روز ابتدایی هفته را با افزایش سپری کرده بود، در روز دوشنبه با تضعیف در بازارهای جهانی، کاهش بها را تجربه کرد.

در پایان معالات روز دوشنبه دلار با بهای 3650 تومان و یورو و پوند با نرخ 3940 و 5490 تومان معامله شدند.

در روزهای اخیر نوسانات روزانه ی دلار افزایش یافت که این امر برخی از سرمایه گذاران را از بازار خارج کرد.

در چهارمین روز هفته نیز دلار با 5 تومان افزایش که حاصل رفت و برگشت زیاد دلار در این روز بود، بر بهای 3655 تومان قرار گرفت و این در حالی است که فعالان غیر رسمی حضور کمرنگی در بازار داشتند.

گزارش سایت طلا حاکیست، دلار در روز سه شنبه تا سطح 3635 تومان پایین رفت که با رسیدن دلار به این سطح، تقاضا افزایش یافت و روند دلار تغییر و رشد نسبی برای این ارز رقم خورد.

همسو با دلار یورو نیز افزایش یافت که رشد این ارز به 20 تومان رسید اما پوند 20 تومان از ارزشش را از دست داد.

روند افزایشی دلار در روز چهارشنبه معکوس و با کاهش تقاضا افت 5 تومانی این ارز رقم خورد که با قرار گرفتن این ارز بر بهای 3650 تومان ، دلار نوسان خاصی را در یک هفته ی گذشته به ثبت نرساند.

البته برخورد نیروی انتظامی با دلالان و جمع آوری آنها در روز چهارشنبه سبب شد تا دلار قدری افزایش یابد اما در نهایت به کاهش 5 تومانی تن در داد.

یورو و پوند انگلیس برخلاف دلار به افزایش ارزششان تحت تأثیر بازارهای جهانی پرداختند و بر بهای 3990 و 5485 تومان بسته شدند.

گفتنی است، در حالیکه بازار ارز شاهد متوقف شدن روند افزایشی دلار است و برخی با جمع آوری دلالان توسط نیروی انتظامی و نزدیک شدن به نهایی شدن برجام افت دلار را انتظار می کشند، گروهی از فعالان معتقد هستند تقاضای جدید ناشی از تعطیلات ژانویه محرک جدیدی برای افزایش مجدد دلار است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد