اونس طلا2302.52
مظنه14,571,000
18 گرم3,363,700
ارزش سکه32,828,463
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)41,000,000
نیم23,600,000
ربع14,700,000
اینوستینگ تحلیل کرد:

چه عوامل مهمی بر نوسانات قیمت طلا در این هفته تاثیرگذار خواهد بود؟

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که انتشار آمارهای مهم اقتصادی اروپا، چین و آمریکا طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا روز جمعه با 20 دلار افزایش به بالاترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسیده است. این در شرایطی بود که اقتصاد آمریکا در ماه نوامبر بیش از 211 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و این رقم بیشتر از انتظارات سرمایه گذاران بوده است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای مثبت بازار اشتغال آمریکا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست 15 و 16 دسامبر را بیشتر کرده است.

بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد ولی هرگونه افزایشی تدریجی خواهد بود.

فعالان بازارهای بین المللی همچنین به تصمیم اوپک برای باقی نگه داشتن سقف تولید سازمان در سطح 30 میلیون بشکه در روز واکنش نشان داده اند. به نظر می رسد قیمت جهانی نفت نیز طی روزهای آینده و با توجه به مازاد عرضه در بازار، با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

گزارش سایت طلا می افزاید، قیمت طلا در هفته ای که گذشت حدود 28 دلار افزایش یافت تا برای نخستین بار در 7 هفته اخیر با افزایش روبرو شده باشد.

شاخص ارزش دلار نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی به خصوص یورو با کاهش روبرو شد و در هفته گذشته بیش از 1.73 درصد کاهش یافت.

اعلام نتایج نشست بانک مرکزی اروپا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش یورو و کاهش ارزش دلار داشته است. روز دوشنبه قرار است مارک کارنی رئیس بانک مرکزی انگلیس در نشست استماع کمیته اقتصادی و امور پولی پارلمان اروپا شرکت کند.

روز سه شنبه نیز چین آمارهای تجاری خود را منتشر خواهد کرد. روز چهارشنبه نیز وضعیت نرخ تورم و شاخص قیمت تولید کننده چین منتشر می شود.

بانک مرکزی نیوزلند نیز نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد. روز پنج شنبه نیز بانک مرکزی سوییس نرخ بهره خود را تعیین می کند. بانک مرکزی انگلیس نیز نرخ بهره را اعلام می کند و آمریکا نیز گزارش مربوط به مدعیان دریافت بیمه بیکاری را منتشر می کند.

روز جمعه نیز آمریکا آمارهای مربوط به خرده فروشی شاخص قیمت تولید کننده و شاخص اعتماد مصرف کننده را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد