اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
استاد دانشگاه کالیفرنیا:

افزودن یوان چین به ذخایر ارزی بین المللی یک اشتباه بزرگ است

سایت طلا : در حالی که صندوق بین المللی پول اعلام کرد که یوان چین به زودی به ذخایر ارزی بین المللی موسوم به "اس دی آر" خواهد پیوست برخی کارشناسان اقتصادی به شدت با این تصمیم مخالفت کرده اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که یوان چین به زودی در کنار دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن و پوند انگلیس قرار خواهد گرفت و از جمله ارزهای معتبر بین المللی خواهد شد که اقتصاد جهانی را تشکیل خواهد داد.

بر اساس این گزارش بنیامین کوهن استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه کالیفرنیا ضمن انتقاد شدید از این تصمیم تاکید کرد: تصمیم صندوق بین المللی پول کاملا یک تصمیم سیاسی است و بر اساس زمینه های فنی و تکنیکال گرفته نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: از زمان ایجاد ذخایر ارزی بین المللی در دهه 1960 میلادی تاکنون، سبد تشکیل دهنده ارزهای معتبر بین المللی بر اساس واقعیت های بازار و اقتصاد جهانی تعیین و مشخص می شده و یوان چین در شرایط کنونی قابلیت و ویژگی های لازم برای پیوستن به ذخایر ارزی بین المللی را ندارد. کاملا روشن است که این تصمیم کاملا سیاسی و بدون توجه به زمینه های فنی بوده است.

وی افزود: دولت چین همه تلاش خود را انجام داده تا قدرت های جهانی را متقاعد کند و یوان خود را در ذخایر ارزی بین المللی جای دهد. بی شک جای تعجبی نیست که انگلیس به خاطر مناقع اقتصادی و سیاسی که در روابط با چین دارد، از این تصمیم صندوق بین المللی پول حمایت کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد