اونس طلا2208.46
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
پیش بینی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت بازار طلا:

ادامه کاهش قیمت طلا در بازار جهانی و داخلی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه قیمت طلای جهانی به کمترین ارزش خود در 5 سال اخیر رسیده است، بیان کرد: تصمیمات فدرال رزرو در یکماه گذشته بیشترین تاثیر را بر بازارهای مالی دنیا به خصوص بازار جهانی طلا داشته است.


دومین ماه پاییز در حالی به کار خود پایان داد که کمترین ارزش طلا و سکه را در چند سال اخیر به ثبت رسانده است. قیمت هر گرم طلا به طور میانگین در آبانماه 93 هزار تومان بوده که بالاترین قیمت در روز 6 آبانماه به ارزش 97 هزار و 200 تومان و کمترین ارزش در آخرین روز آبانماه به ارزش 92 هزار و 300 تومان به ثبت رسیده است.

بررسی قیمت‌ها در این ماه نشان از آن دارد که میل بازار طلای داخلی که سکه را در برمی‌گیرد در مجموع بر افت قیمت است و این روند در پی کاهش داد و ستد مصنوعات و سکه طلا، رکود بازار و ورود به ماه صفر است.

در کنار بازار داخلی، بازارهای بین‌الملل شاهد دو واقعه بسیار مهم تصمیمات فدرال رزرو و حوادث اخیر پاریس بود که با گشایش بازارها در اولین دوشنبه بعد از حوادث پاریس می‌توان گفت که این حوادث تاثیرچندانی بر بازارهای مالی دنیا نداشته و تاثیر اصلی را تصمیمات فدرال رزور آمریکا داشته است.

تصمیمات فدرال رزرو با قدرت خاصی بازارهای مالی به خصوص بازار انس جهانی را زیر سایه خود کشیده است و کمترین قیمت 5 سال اخیر را رقم زده است.

در این رابطه رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه قیمت طلای جهانی به کمترین ارزش خود در 5 سال اخیر رسیده است، بیان کرد: تصمیمات فدرال رزرو در یکماه گذشته بیشترین تاثیر را بر بازارهای مالی دنیا به خصوص بازار جهانی طلا داشته است.

محمد کشتی‌آرای در گفت و‌گو با اقتصادنیوز، اظهار کرد: طی 5 هفته گذشته قیمت طلا روند نزولی به خود گرفته که در هفته آخر آبانماه کمترین ارزش طلا در 5 سال اخیر به ثبت رسیده است و این رویه نشان از آن دارد که طلا میل بسیاری بر کاهش قیمت خود دارد.

وی ادامه داد: حوادث پاریس تاثیر چندانی بر بازارهای مالی نداشته است و بازارهای مالی به زیر سایه تصمیمات فدرال رزرو رفته‌اند.

او در رابطه با تاثیر تصمیمات فدرال رزرو بر بازارهای مالی، بیان کرد: تاثیرات تصمیم فدرال رزرو بیشتر بر بازار طلا و اونس جهانی بوده است که عامل اصلی تقویت دلار و کاهش انس جهانی به شمار می‌رود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با بازار داخلی بیان کرد: قیمت‌ها در بازار داخلی همچون بازار جهانی روند نزولی به خود گرفته و به حداقل خود رسیده است و پیش بینی می‌شود کاهش قیمت طلا در بازار داخلی ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: میانگین قیمت سکه تمام در آبانماه 920 هزار تومان بود که در حال حاضر به قیمت 905 هزار تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای خام 18 عیار در محدوده قیمتی 92 هزار تومان معامله می‌شود.

انتهای پیام/

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد