اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
خسروتاج در گفتگو با ایلنا:

بخش اعظم مشکلات واحدهای تولیدی به دلیل نوسانات نرخ ارز در گذشته است

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : بخش اعظم مشکلات بنگاهها به دلیل نوسانات نرخ ارز طی30 سال گذشته بوده که یکباره بنگاهها را با یک بدهی بالا از نظر ریالی روبرو کرده است.

مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که چرا ارائه تسهیلات ( وام 25 میلیونی) به خودروسازان به گونه ای طراحی نشد تا خودروسازان بتوانند بدهی خود به بانک ها را نیز بپردازند ؟ گفت: شرکت های مختلف بر اساس میزان درآمدی که دارند در پرتفوی مالی شان مرتبا طلبکار یا بدهکار می شوند و در اسناد تجاری شان این موضوعات طبیعی است .

وی با بیان اینکه هدف از ارائه تسهیلات کمک به واحدهای تولیدی بوده است افزود: بخشی از مشکلاتی که امروز مطرح می شود در گذشته نیز مطرح شده و این مشکلات امروز برای بنگاههای تولیدی بوجود نیامده و بخش اعظم آن به دلیل نوسانات نرخ ارز طی30 سال گذشته بوده که یکباره بنگاهها را با یک بدهی بالا از نظر ریالی روبرو کرده است.

خسروتاج ادامه داد: برخی از این واحدها امروز قدرت پرداخت بدهی خود را ندارند و برای رفع این مشکلات باید از یک جا شروع می کردیم.

وی گفت: با این اقدام نه تنها واحد تولیدی به حرکت در می آید و تولیدش به گردش درمی آید، مصرف کنندگان نیز قدرت خرید بالاتری پیدا می کنند و تولیدات نیز رونق می گیردو این موضوع باعث خواهد شد امکان بازپرداخت اقساط فراهم شود.

قائم مقام وزیر صنعت تصریح کرد: این در حالی است که اگر هیچ واحد تولیدی مشمول این تسهیلات نمی شد حرکتی صورت نمی گرفت.

خسروتاج افزود: اگر قرار باشد ارائه این تسهیلات قفل شود و هیچ قدمی برداشته نشود کاری از پیش نخواهیم برد و در یک دور تسلسل خواهیم افتاد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد