اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس کمیته متناظر استاندارد طلا و جواهر اعلام کرد:

مردم مراقب شناسنامه های تقلبی جواهر در بازار باشند

سایت طلا : رئیس کارگروه طلا و جواهر سازمان استاندارد در بازدید از آزمایشگاه گوهر شناسی پارس عنوان کرد: با توجه به استقبال مردم از سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، خریداران جواهر مراقب شاسنامه های تقلبی این سنگها باشند.

به گزارش سایت طلا، "داریوش ادیب" جواهرشناس برجسته کشورمان و رئیس کارگروه استاندارد و کمیته متناظر طلا و جواهر سازمان ملی استاندارد در بازدید از آزمایشگاه آکوردیته پارس، ضمن بیان تغییر ذائقه مشتریان مصنوعات طلا و جواهر گفت: زمانی مردم برای زیورآلات فقط از ساخته های طلا استفاده می کردند، ولی همکنون ذائقه مردم به سمت سنگها و جواهرات رنگی متمایل شده است.

وی با اشاره به رایج شدن شناسنامه های بی اعتبار جواهرات در کشور تصریح کرد: مردم و فروشندگان جواهرات باید آگاه باشند که اخیراً با توجه به استقبال مردم از جواهرات، شناسنامه های تقلبی و بی اعتبار بخصوص شناسنامه هایی که از دیگر کشورها، مانند امارات، هند، تایلند، و حتی کشورهای آفریقایی با ظاهر شکیل در بازار وارد شده که اینها فقط در قبال دریافت پول صادر شده و موجب زیان و ضرر خریداران خواهد شد.

ادیب به اهمیت فرهنگ سازی در استفاده از جواهرات با شناسنامه ی معتبر اشاره و افزود: رسانه ها، سایتهای خبری و نشریات باید با آگاهی دادن به مردم، از متضرر شدن آنان جلوگیری کنند، که در این میان یک سازمان قوی مانند سازمان استاندارد می تواند با نظم دهی بازار، بر این امر نظارت داشته باشد.

رئیس کمیته متناظر طلا و جواهر سازمان ملی استاندارد درمورد علت حضور خود در این آزمایشگاه گوهرشناسی به سایت طلا گفت: بنده از هر موسسه و آزمایشگاهی که در ایجاد ساماندهی بازار جواهرات باشد، حمایت می کنم و در مدت آشنایی کوتاه با این مجموعه به نیت درست ایشان پی بردم و همگی باید با قدرت از ضایع شدن حقوق هموطنانمان در خرید سنگهای بی کیفیت با نام جواهرات گرانبها و خروج سرمایه های هنگفت از کشور اقدام کنیم.

در این دیدار، "فریدون مؤذنی" مدیر آزمایشگاه آکرودیته پارس، با اشاره به تدوین استاندارد جواهرات توسط سازمان ملی استاندارد گفت: کمیته متناظر طلا و جواهر سازمان استاندارد، در کمیته های تخصصی کار تدوین استاندارد جواهرات را انجام داده اند، که آزمایشگاههای تحت نظارت سازمان استاندارد باید الزاماً این دستورالعمل را رعایت کنند.

وی در گفتگو با سایت طلا دغدغه مشترک این مجموعه و دکتر ادیب را توجه به مبحث شناسنامه های غیرمعتبر و بی هویت با برندهای خارجی جواهرات عنوان کرد و افزود: مردم و فعالان طلا و جواهر این را بدانند که به صرف خارجی بودن نمی توان به شناسنامه و اصالت جواهر اکتفا کرد، و غالب صنف طلا و جواهر این موضوع را می دانند، ولی برخی افراد بی تجربه به این موارد توجی ندارند که باعث به هدر رفتن سرمایه ملی می شود.

مؤذنی با توصیه به مردم و خریداران جواهرات برای تأیید اصالت جواهرات خود از آزمایشگاهای دارای صلاحیت استاندارد اظهار داشت: مأموریت اجتماعی ما این است که این موارد را به اطلاع مردم برسانیم، تا بابت شبه گوهری که شناسنامه خارجی دارد پول ندهند و فروشندگان جواهرات با اعتبار خود بازی نکنند و حتماً شناسنامه گوهرهای گرانبها را از آزمایشگاههای مورد تأیید استاندارد دریافت کنند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد