اونس طلا2305.21
مظنه15,086,000
18 گرم3,482,600
ارزش سکه33,988,758
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,300,000
ربع15,400,000

تحلیل اینوستینگ از عوامل تاثیرگذار بر قیمت جهانی طلا در روزهای آتی

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر، انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و چین و منطقه یورو و حملات تروریستی پاریس قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا که در مبادلات هفته گذشته به پایین ترین سطح از فوریه 2010 میلادی رسیده بود بار دیگر امروز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی های مربوط به حملات تروریستی پاریس با افزایش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای دور از انتظار مربوط به وضعیت خرده فروشی و شاخص قیمت تولید کننده در آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته است.

قیمت طلا طی هفته گذشته با افت 7.80 دلاری معادل 0.63 درصدی روبرو شده است. این برای چهارمین هفته متوالی بوده است که قیمت طلا با کاهش همراه شده است.

قیمت طلا از اواسط اکتبر تاکنون حدود 9 درصد کاهش داشته و علت اصلی آن نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمبریکا بوده است.

در حالی که شاخص ارزش دلار آمریکا همچنان نزدیک به بالاترین سطح در 7 ماه اخیر قرار دارد، به نظر می رسد افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو می تواند موجب افزایش بیشتر ارزش دلار و افت قیمت جهانی طلا شود.

انتشار امارهای مربوط به وضعیت نرخ تورم، تولیدات صنعتی و فعالیت تجاری چین نیز نشان می دهد بزرگترین اقتصاد آسیا همچنان با افت نسبی رشد اقتصادی روبرو شده است.

این مساله نشان می دهد که مقام های چینی احتمالا طی ماه های آینده نیز سیاست های انبساطی پولی را اتخاذ خواهند کرد. طی روزهای آینده متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد و این مساله می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا و ارزش دلار داشته باشد.

گزارش سایت طلا می افزاید، آمارهای مربوط به نرخ تورم، وضعیت بخش مسکن و تولیدات صنعتی آمریکا نیز در روزهای آینده منتشر می شود.

امروز دوشنبه نیز ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در مادرید سخنرانی خواهد کرد. فردا سه شنبه آمارهای نرخ تورم آمریکا منتشر می شود. روز چهارشنبه دنیس لاکهارت رئیس فدرال رزرو آتلانتا سخنرانی می کند و آمارهای بخش مسکن آمریکا و همچنین متن مذاکرات نشست فدرال رزرو منتشر خواهد شد.

روز پنج شنبه نیز بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد