اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

موج بی اعتمادی سرمایه گذاران به طلا

سایت طلا: بازار طلا که در التهاب زمان دقیق افزایش نرخ بهره است، در هفته ی گذشته نیز افت بها را به ثبت رساند تا این روند کاهشی برای چهارمین هفته ی پیاپی موجی از بی اعتمادی را بین سرمایه گذاران برانگیزد.

به گزارش سایت طلا، در حالیکه طرفداران کاهش قیمت با دستاویز قرار دادن افزایش نرخ بهره در دسامبر در اکثریت قرار گرفته و کارشناسان و تحلیلگران افت بیشتری را برای اونس در روزهای آتی قائل شده اند، قیمت طلا از جانب برخی از کارشناسان حمایت می شود.

براساس این گزارش، اونس هفته ی پیش بینی های کاهشی را در پی عقب نشینی دلار و رشد بهای نفت با رشد آغاز کرد اما نوساناتش با اعلام کاهش 18.8 درصدی واردات چین و 9.6 درصدی صادرات این کشور در ماه اکتبر نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، معکوس و اونس با 2 دلار رشد به ثبات نسبی رسید.

بازار طلای تهران در روز دوشنبه با دستمایه قرار دادن روند دلار داخل رشد نسبی ارزش فلزات طلایی را شاهد بود، به گونه ای که ارزش هر مثقال طلای 17 عیار با رشد 2300 تومانی به 405 هزار و 600 تومان رسید و این در حالی است که همین متغییر در روز شنبه نیز به کمک فلزات طلایی آمد.

رشد نسبی دلار در روز سه شنبه مجدداً اونس را تحت فشار قرار داد اما کاهش شاخص بازارهای سهام آسیا موجب شد این روز نیز با ثبات نسبی اونس به پایان برسد.

اونس در روز چهارشنبه به نوسانهای محدود نزدیک کمترین قیمت در سه ماه گذشته ادامه داد و بعد از آغازی با تحرکات مثبت، مجدداً با افت بهای نفت و رشد شاخص دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت. چین میزان رشد تولید صنعتی در ماه اکتبر را اعلام کرد که کمترین سطح در 7 ماه گذشته بود.

در ششمین روز هفته طلای جهانی با افت 1 دلاری روزی نسبتاً آرام را سپری کرد. البته اونس بهای کمتر از 1073 دلار را در این روز به خود دید که پایین ترین رقم در 5 سال و نیم اخیر بشمار می رفت اما با افزایش تقاضا تا بهای 1086 دلار بالا آمد.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه به احتمال تشدید سیاستهای تحریکی در ماه دسامبر اشاره کرد که به ظاهراً همزمان با افزایش نرخ بهره در آمریکا می شود.

شورای جهانی طلا نیز اعلام کرد تقاضای طلا در سه ماه سوم سال 2015، 8 درصد رشد داشته که این تقاضا بیشتر از جانب کشور چین بوده است.

بر همین اساس در حالیکه بازار در قبضه ی طرفداران کاهش قیمت بود، برخی چشم اندازی مثبت را برای اونس در میان مدت با تکیه بر افزایش تقاضا که به نظر می رسد در چین و هند مثبت باشد، قائل شدند.

تقاضای چین در سه ماه سوم امسال به بیش از 196 تن و در بازار هند به بیش از 193 تن رسید. تقاضای طلا از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان بویژه در روسیه و چین نیز می تواند در درخشش طلا موثر باشد و این در حالی است که وضعیت عرضه و تولید چندان مناسب نیست.

در شرایط کنونی سطح حمایتی طلا 1070 دلار است که در صورت حفظ این سطح، قیمت طلا در نظر کارشناسان اقتصادی بزودی با افزایش روبرو خواهد شد.

گزارش سایت طلا می افزاید، بازار تهران بعد از افت 900 تومانی هر مثقال طلا در روز سه شنبه، در دو روز پایانی هفته شاهد تغییرات محدود طلا و در نهایت رشد 1200 تومانی هر مثقال طلا و قرار گرفتن آن بر بهای 404 هزار و 500 تومان بود که این رشد را مدیون روند دلار داخل بود.

گفتنی است، طلای جهانی که روز جمعه با نوسانهای کاهشی روبرو شد، تا نزدیکیهای مرز 1080 دلار پیش رفت و بر بهای 1084 دلار و 90 سنت بسته شد. در این روز برخی از مقامهای فدرال رزرو بر احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر تأکید کردند که این امر به نفع دلار و به ضرر اونس تمام شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد