اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نظرسنجی تازه کیتکو نشان داد:

اختلاف نظر سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی نسبت به روند قیمت طلا در هفته پیش رو

سایت طلا : در حالی که قیمت جهانی طلا برای چهارمین هفته متوالی با کاهش روبرو شده نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی معتقدند قیمت طلا در هفته پیش رو نیز با کاهش روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، نظرسنجی نشان می دهد در حالی که سرمایه گذاران پیش بینی می کنند قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش بیشتری روبرو می شود ولی کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا رای داده اند.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز پنج شنبه به کمتر از 1073 دلار رسید که این پایین ترین رقم در 5 سال و نیم اخیر به شمار می رود.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی علت اصلی افت شدید قیمت طلا در روزهای اخیر، بیشتر شدن گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بوده است. تقویت ارزش دلار نیز تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته است.

گزارش سایت طلا می افزاید، در نظرسنجی آنلاین کیتکو 400 سرمایه گذار شرکت کرده اند که از این تعداد 223 نفر معادل 56 درصد به کاهش قیمت طلا در هفته جاری رای داده اند.

125 نفر دیگر معادل 31 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت و 52 نفر معادل 13 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

برخی سرمایه گذاران بر این باورند که هزینه تولید هر اونس طلا در شرایط کنونی حدود 700 دلار است و این مساله موجب خواهد شد تا قیمت طلا با افت بیشتری روبرو شود. در واقع قیمت طلا اکنون فراتر از قیمت واقعی و حقیقی آن است.

از 37 کارشناس ارشد اقتصادی نیز 14 نفر در نظرسنجی این هفته کیتکو شرکت کرده اند. از این تعداد نیز 8 نفر معادل 57 درصد به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند. 4 نفر معادل 29 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده کاهش خواهد یافت و 2 نفر معادل 14 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در این مدت تغییر نخواهد کرد.

به نظر می رسد واکنش بازار به افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو بیش از حد بوده و افت قیمت طلا به 1075 دلار در هر اونس تاحدی نشانگر این مساله بوده است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که اگر طلا بتواند در روزهای آینده سطح حمایتی 1070 دلاری را حفظ کند به زودی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

انتهای پیام .

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد