اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
شورای جهانی طلا خبر داد:

رشد فزاینده خرید طلا از سوی بانک های مرکزی و سایر موسسات مالی جهان

سایت طلا : تازه ترین گزارش شورای جهانی طلا نشان می دهد میزان خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان و سایر موسسات مالی و سرمایه گذاری در سه ماه سوم امسال با رشد فزاینده ای روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، میزان خرید طلا توسط بانک های مرکزی به خصوص چین و روسیه و موسسات مالی جهان در سه ماه سوم امسال دومین رکورد بالا را در سال 2015 میلادی ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش خالص خرید طلا توسط بانک های مرکزی جهان در این مدت به بیش از 175 تن رسیده است. این رقم در سه ماه دوم امسال نیز به 127.9 تن رسیده بود.

البته بانکهای مرکزی جهان در 9 ماه نخست امسال بیش از 425.8 تن طلا خریداری کرده اند که این رقم با افت 6.7 درصدی روبرو شده است.

روسیه، چین، قزاقستان از جمله کشورهایی هستند که میزان ذخایر طلای خود را در سال 2015 افزایش داده اند. قیمت طلا برای سومین سال متوالی با کاهش روبرو شده است.

به نظر می رسد کشورهای نوظهور و در حال توسعه قصد دارند با هدف کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی خود خرید طلا را ادامه دهند. البته سهم طلا در ذخایر ارزی چین بزرگترین اقتصاد آسیا همچنان حدود 2 درصد است. شورای جهانی طلا از چین خواسته است تا سهم طلا در ذخایر ارزی را به 5 درصد افزایش دهد.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد