اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
شورای جهانی طلا طلا خبر داد:

تقاضای جهانی طلا در سه ماه سوم امسال 8 درصد افزایش یافت

سایت طلا : شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد تقاضای جهانی طلا در سه ماه سوم 2015 میلادی به بالاترین سطح خود در 2 سال اخیر رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، شورای جهانی طلا اعلام کرد: میزان خرید شمش، سکه و جواهرات طلا در سه ماه سوم امسال با 8 درصد افزایش به بیش از 1121 تن رسیده که این بالاترین رکورد در دو سال اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش شورای جهانی طلا افزود: بحران مالی و اقتصادی یونان و درگیری ها بین روسیه و اوکراین تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا در این مدت داشته است.

آلیستار هیوئیت از مقام های ارشد شورای جهانی طلا تاکید کرد: پس از روند آرام و باثباتی که بازار طلا در شش ماه نخست امسال داشت، این مساله خوب و امیدوار کننده است که در سه ماه سوم امسال با رشد تقاضا روبرو شده ایم. بی شک افت قیمت جهانی طلا تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا در بازارهای بین المللی داشته است.

شورای جهانی طلا پیش بینی کرد: تقاضای طلا امسال به بیش از 4200 تا 4300 تن خواهد رسید. بانک های مرکزی جهان نیز امسال بیش از 500 تا 600 تن طلا خریداری خواهند کرد. این رقم پیش از این 400 تا 500 تن اعلام شده بود. تقاضای طلا سال گذشته به 4217 تن رسیده است.

تقاضای سرمایه گذاری طلا نیز طی سه ماه گذشته به 230 تن رسیده است. میانگین قیمت طلا در سه ماه سوم امسال نیز به 1115 دلار رسیده است.

شورای جهانی طلا افزود: افت قیمت موجب شده تا تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای هند، چین و آمریکا و خاورمیانه با افزایش روبرو شود.

برپایه گزارش سایت طلا، تقاضای شمش سکه و جواهرات طلا در هند در این مدت با 13 درصد رشد به بیش از 268 تن رسیده است. تقاضای طلای چین نیز با 13 درصد رشد به بیش از 240 تن رسیده است.

میزان خرید شمش و سکه طلا در بازار آمریکا نیز در این مدت با 3 برابر افزایش به بیش از 33 تن رسیده است که این بالاترین رقم در 5 سال اخیر به شمار می رود. تقاضای سرمایه گذاری طلا در چین نیز با رشد 70 درصدی روبرو شده است.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد