اونس طلا2302.64
مظنه14,876,000
18 گرم3,434,100
ارزش سکه33,515,628
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000
مدیرعامل بورس کالا:

پیش نیاز ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران بورس ارز است

مدیرعامل بورس کالای ایران، بورس ارز را پیش نیاز ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران دانست و گفت: در دنیا سرمایه گذاران از طریق مالکیت نیابتی یعنی بورس ها وارد بازارهای سرمایه می شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، «حامد سلطانی نژاد» این مطلب را روز سه شنبه در همایش اقتصاد ایران در پساتحریم در کیش بیان کرد و افزود: یکی از موارد بسیار مهم برای سرمایه گذاران خارجی، توجه کشور میزبان به پوشش ریسک نرخ ارز است.


وی ادامه داد: با این حال در سال های اخیر، بسیاری از فرصت های سرمایه گذاری در کشور به دلیل نوسانات نرخ ارز به تهدید تبدیل شده و تمایل سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازارهای ایران را از بین برده است.


وی سپس خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای کمک کننده در این خصوص، پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز از طریق راه اندازی بورس ارز است و به همین دلیل در بورس کالای ایران راه اندازی این بورس را در دستور کار قرار داده ایم.


سلطانی نژاد، بورس ارز را نمونه یک بازار مالی دانست که پیشران توسعه در کشور خواهد بود و گفت: با راه اندازی این بورس در کشور، ضمن شفافیت کشف قیمت ارز و تعیین صحیح مزیت های اقتصادی، امکان برنامه ریزی بلندمدت برای بنگاه های اقتصادی فراهم می شود.


وی در ادامه درباره بازارهای مالی موفق در قراردادهای آتی در دنیا، گفت: بازار قراردادهای آتی محصولات پتروشیمی در بورس دالیان چین فقط روی یکی از محصولاتش، 513 میلیارد دلار گردش مالی دارد.


مدیرعامل بورس کالای ایران در ادامه با بیان اینکه وقتی شما بازار مالی را گسترش می دهید با استفاده از ابزارهای مالی در این بازار، اهرمی به وجود می آید که به گردش مالی بیشتر کمک می کند، گفت: یکی از این ابزارهای مالی، گواهی سپرده کالایی است.


وی افزود: به طور نمونه، یکی از مشکلاتی که ما در بحث صادرات داریم حضور واسطه هاست؛ واسطه هایی که محصول را خریداری و آن را به صورت بی کیفیت صادر می کنند.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد