اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
یک مسئول خبر داد:

احتمال کشف ذخایر جدید نفت در دریای خزر

مدیر عامل شرکت نفت خزر با اشاره به برنامه‌ریزی برای حفاری یک چاه جدید توصیفی در میدان سردار جنگل، گفت: براساس مطالعات انجام شده در صورت ورود به سازندهای جدید احتمال کشف لایه‌های جدید نفتی وجود دارد.

محمد اصولی در تشریح برنامه‌های جدید اکتشاف نفت و گاز ایران در آب‌های عمیق دریای خزر، گفت: در شرایط فعلی یکی از سیاست‌های شرکت ملی نفت ایران در حوزه دریای خزر حفاری یک حلقه چاه جدید توصیفی در میدان تازه اکتشاف شده سردار جنگل است.

مدیرعامل شرکت نفت خزر با اعلام اینکه هدف از حفاری چاه توصیفی در میدان سردار جنگل شناسایی سازندهای هیدروکربوری و محدوده این میدان است، تصریح کرد: قطعا با حفاری چاه توصیفی و اخذ اطلاعات جدید مخزنی می توان نسبت به هزینه دقیق سرمایه گذاری توسعه این میدان نفتی دست یافت.

این عضو هیات مدیره شرکت نفت خزر با یادآوری اینکه براساس حفاری اکتشافی انجام شده تاکنون فقط یک لایه هیدروکربوری در این میدان کشف و شناسایی شده است، اظهار داشت: اما بر اساس مطالعات انجام شده به نظر می رسد اگر به لایه های پایین تر برویم احتمال وجود لایه های نفتی دیگری وجود داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: بنابراین بعد از مشخص شدن حد و حدود میدان سردار جنگل در دریای خزر، برآورد هزینه های مورد نیاز قطعی تر می شود.

اصولی با بیان اینکه حفاری در بلوک هشت هم شامل حفاری یک حلقه چاه جدید اکتشافی است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهدافی که در مطالعات و طرح جامع برای آن تصویر شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد