اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
معاون نظارتی بانک مرکزی:

بانک‌مرکزی موافق کاهش نرخ سود بانکی/ رقابت غیراصولی به عدم تعادل نرخ سود دامن زده است

تهرانفرگفت: بانك مركزي مخصوصا با توجه به روند كاهشي نرخ تورم با کاهش نرخ سود سپرده موافق است.

در نشست شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و خصوصی توافق شده است نرخ سود سپرده یکساله از 20 درصد به 18 درصد کاهش یابد و این امر نیز از اول آذرماه سال جاری عملیاتی شود،در این خصوص حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی اظهار داشت:اقدام بانك ها مغاير مصوبه شوراي پول و اعتبار نيست. در مصوبه ارديبهشت ماه، شورای پول و اعتبار حداكثر نرخ سود سپرده ها را تعيين كرده است و اين تصميم در همان دامنه قرار دارد و بانك مركزي مخصوصا با توجه به روند كاهشي نرخ تورم با آن موافق است.


وی در خصوص مشکل اصلی در عدم وجود تعادل در نرخ تورم و نرخ سود سپرده ها گفت:مشكل اصلي بانكها در رقابت هاي غیر حرفه ای است كه منجر به عدم تعادل در بازار پول و افزايش قيمت تمام شده تجهيز منابع مي شود. با توجه به روند كاهشي نرخ تورم انتظار بر اين است كه نرخ سود سپرده ها نيز متناسب با آن كاهش يابد ولي عمدتاً به دليل مشكلات ساختاري انباشته شده در نظام بانكي اين اتفاق نيفتاده است ضمن آنکه رقابت هاي غیراصولی نيز به اين عدم تعادل دامن مي زند و بانك ها بايد مؤكدا از آن پرهيز کنند.

تهرانفر در ادامه اظهار داشت: بانک مرکزی ضمن تاکید بر رعایت سقف نرخ سود آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار، با هر گونه تخطی از مصوبه مذكور، برخورد خواهد كرد. عملكرد بانكها در گذشته نيز نسبت به مصوبه مربوط، مورد توجه بوده و در موارد تخلف برخورد لازم به عمل آمده و چند پرونده نيز در حال حاضر در هيئت انتظامي رسیدگی به تخلفات بانكها در مرحله رسيدگي قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد