اونس طلا2414.89
مظنه14,716,000
18 گرم3,397,200
ارزش سکه33,155,148
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,300,000
ربع14,900,000
تحلیلگران اقتصادی:

آزادسازی ارزش یوان موجب افت تقاضای طلای چین در بلندمدت خواهد شد

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سیاست چین در آزادسازی ارزش یوان طی سال های آینده موجب خواهد شد تا تقاضا و عطش سرمایه گذاران این کشور برای خرید طلا با کاهش چشمگیری روبرو شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، تحلیلگران اقتصادی معتقدند : سیاست چین در آزادسازی ارزش یوان در برابر ارزهای معتبر بین المللی در نهایت موجب خواهد شد تا سرمایه گذاران بتوانند دسترسی مستقیمی به بازارهای اوراق قرضه و سهام بین المللی داشته باشند و این مساله بی شک موجب کاهش تقاضای طلا خواهد شد.

بر اساس این گزارش پکن در چارچوب برنامه ای 5 ساله قصد دارد بازار ارز و سرمایه خود را آزاد کند و این مساله نقش مهمی در تسهیل مبادلات ارزی با یوان خواهد داشت. چین تلاش زیادی را آغاز کرده است تا با اصلاح سیاست های ارزی و آزاد سازی ارزش یوان، پول ملی خود را در ذخایر ارزی بین المللی مطرح کند.

چین همچنین سعی دارد تا نقش خود را در تجارت و سرمایه گذاری بین المللی ارتقا دهد و لازمه این مساله مطرح کردن یوان به عنوان یک ارز معتبر بین المللی است.

آزاد شدن جریان سرمایه و آزادی ارزش یوان بی شک تاثیر زیادی بر تقاضای طلا در بازار چین خواهد داشت. در شرایط کنونی سرمایه گذاران چینی دسترسی مستقیمی به بازارهای دارایی و سرمایه بین المللی مثل اوراق قرضه و سهام ندارند و تنها از طریق صندوق های سرمایه گذاری دولتی می توانند در بازارهای بین المللی سرمایه گذاری کنند.

بی شک اگر زمینه لازم برای دسترسی مستقیم سرمایه گذاران چینی به بازارهای بین المللی فراهم شود، تقاضای طلا در بازار این کشور با افت محسوسی روبرو خواهد شد. تسهیل قوانین ارزی و تجاری تاثیر زیادی بر تقاضای فیزیکی و سرمایه گذاری طلا در چین خواهد داشت.

بر اساس آمارهای شورای جهانی طلا ، چین دومین مصرف کننده بزرگ طلای جهان است و در سال 2014 میلادی تقاضای سرمایه گذاری طلا در این کشور به بیش از 166 تن رسیده است.

برپایه گزارش سایت طلا، در شرایط کنونی سرمایه گذاران چینی گزینه های زیادی را برای سرمایه گذاری در اختیار ندارند ولی با تسهیل قوانین تجاری و ارزی و دسترسی مستقیم به بازارهای بین المللی، گزینه های بیشتری را خواهند داشت و این مساله قطعا موجب افت تقاضای طلا خواهد شد.

در 6 سال اخیر بخش زیادی از سرمایه چینی ها جذب بازار طلا شده است. واردات طلای چین از هنگ کنگ طی سال گذشته به 813 تن رسیده است. این رقم در سال 2013 میلادی به بیش از 1158 تن رسیده بود.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد