اونس طلا2414.52
مظنه14,321,000
18 گرم3,306,000
ارزش سکه32,265,213
قدیم (بهار)37,400,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,300,000
ربع14,700,000
کیتکو نیوز:

انتشار آمارهای اشتغال در آمریکا مهمترین عامل موثر بر تصمیم فدرال رزرو خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگران برجسته اقتصادی بر این باورند که انتشار آمارهای مربوط به وضعیت بازار اشتغال آمریکا در ماه اکتبر مهمترین عامل موثر بر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز ، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی و فعالان بازار منتظر اعلام آمارهای مربوط به اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا در ماه اکتبر هستند، تحلیلگران اقتصادی انتشار این گزارش را برای تصمیم گیری فدرال رزرو در نشست دسامبر بسیار حیاتی و مهم ارزیابی می کنند.

بر اساس این گزارش وزارت کار آمریکا قرار است آمارهای مربوط به اشتغال در ماه اکتبر را در ساعت 8 و 30 دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی منتشر کند. تحلیلگران اقتصادی در نظرسنجی کیتکو اعلام کرده اند که اقتصاد آمریکاط ی ماه گذشته بین 177 تا 190 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری نیز در این مدت به 5.1 درصد رسیده است.

جیم استیل تحلیلگر ارشد موسسه اچ اس بی سی تاکید کرد: با توجه به اینکه فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را با بهبود اوضاع بازار اشتغال و افزایش نرخ تورم پیوند زده است، به نظر می رسد انتشار آمارهای مثبت در خصوص وضعیت اشتغال احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر را تقویت خواهد کرد و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد می کند.

وی افزود: از سوی دیگر اگر آمارهای اشتغال ناامید کننده باشد این مساله نیز می تواند در کوتاه مدت به نفع قیمت طلا باشد.

گزارش سایت طلا می افزاید، قیمت طلا در روزهای اخیر با افت شدیدی روبرو شده و در هفته جاری تاکنون بیش از 3 درصد کاهش داشته است. قیمت طلا پس از انتشار آمارهای اشتغال ماه سپتامبر با افزایش نسبی روبرو شد و برخی از تحلیلگران اقتصادی بر این باور بودند که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را تا مارس 2016 به تاخیر می اندازد ولی اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو و سایر مقام های ارشد بانک مرکزی آمریکا نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر تقویت شده است.

البته تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری "براون برادرز" بر این باورند که اظهارات اخیر یلن چیز جدیدی نیست. آخرین نشست فدرال رزرو در سال 2016 قرار است روزهای 15 و 16 دسامبر برگزار شود.

نظرسنجی موسسه اف سی استون نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست دسامبر فدرال رزرو به بیش از 60 درصد رسیده است. موسسه سرمایه گذاری نومورا نیز پیش بینی کرده است که اقتصاد آمریکا در ماه اکتبر 165 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد