اونس طلا2345.78
مظنه15,026,000
18 گرم3,468,700
ارزش سکه33,853,578
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,600,000
نیم23,800,000
ربع14,900,000
استاندار تهران:

اصناف و صنایع آلاینده تهران به زودی جابجا می‌شود/ مسائل پشت پرده مالیاتی را پیگیری می‌‌کنیم

استاندار تهران گفت: ۱۲ هزار هکتار برای اولین‌بار به جابجایی صنایع و اصناف آلاینده اختصاص دادیم و امیدواریم که این جابجایی‌ها به زودی در استان تهران انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدحسین هاشمی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با رؤسای اتاق‌های اصناف کشور و رئیس اتاق اصناف ایران با اذعان به اینکه اصناف تحت فشار مسائل کلان اقتصادی هستند، خاطرنشان کرد: باید مشکلات و مسائل اصناف در شورای گفت‌وگو مطرح شود و مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز درآمدهای نفتی دولت 10 تا 20 درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: گلایه اصناف در این زمینه شنیده می‌شود اما سختگیری‌ها برای وصول مالیاتی آمرانه نیست. مالیاتی که دولت بیشتر از گذشته از اصناف می‌گیرد، سبب شده که شرایط کار برای اصناف سخت تر شود و امیدواریم در شرایط پساتحریم این مشکلات به مرور کمرنگ‌تر شود.

وی با اذعان به اینکه دولت بر فشارهای بر دوش اصناف از جمله مالیات و عوارض‌ آگاه است، تصریح کرد: اصناف باید در مدیریت بحران، دولت را یاری کنند تا از این شرایط عبور کنیم. در عین حال، گزارش‌های نگران‌کننده‌ای در مورد مالیات اصناف دریافت کرده‌ایم و مسائل پشت پرده مالیات به بنده انتقال داده شده که امیدواریم با هماهنگی سازمان امور مالیاتی این مشکلات را کم کنیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته اشاره کرد که 2 هزار واحد صنفی در کشور بدون هیچ‌گونه مجوزی فعالیت می‌کنند که این مسئله شرایط را برای ما سخت کرده است و باید این اصناف هر چه زودتر تکلیف‌شان مشخص شود.

هاشمی اضافه کرد: به دنبال انتقال صنایع به حاشیه تهران و فعالیت در شهرک‌های صنعتی هستیم تا مردم محصولات و خدمات ارائه‌شده را با هزینه پایین تری دریافت کنند.

وی به دو سیاست جدید دولت برای صنایع و اصناف هم اشاره‌ای کرد و گفت: 12 هزار هکتار برای اولین‌بار به جابجایی صنایع و اصناف آلاینده اختصاص دادیم و امیدواریم که این جابجایی‌ها به زودی در استان تهران انجام شود.

محمدرضا مس فروش تهران در حاشیه دیدار با اعضای اتاق اصناف تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: واگذاری زمین‌های شهرک‌های صنعتی بر اساس قوانین شهرک های صنعتی واگذار می‌شود، اما یک سوم آن به صورت نقدی پول گرفته می‌شود و مابقی آن در 14 قسط ظرف 48 ماه یعنی در 3 ماه یک بار اخذ می شود.

وی افزود: صنوفی که جابه جایی از شهر تهران دارند شرایط متفاوت تری دارند به طوری در ابتدای امر 20 درصد قیمت زمین از آنها اخذ می شود و مابقی اقساطی تسویه می شود و امیدواریم که در بسته بانکی تسهیلاتی نیز به آنها پرداخت شود .

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان تهران ادامه داد: براساس تفاهم جدید صورت گرفته بین اتاق اصناف وسازمان صنایع کوچک اقدامات لازم برای انتقال آتها صورت گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: تشخیص اینکه چه واحد های باید از تهران خارج شوند بر عهده اتاق اصناف گذاشته شده است.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد