اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

استخراج طلا از معادن داخل کشور در سال جاری

معاون بهره‌برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران اعلام کرد: استخراج ذخایر طلا در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی و زنجان پس از حصول نتیجه در مرحله اکتشاف عمومی و انجام اکتشاف تفصیلی در سال جاری صورت می‌گیرد.

خدایار کریم‌نژاد افزود: با وجود محدودیت‌های زیست‌محیطی در اکتشاف، پارسال اقدامات موثری برای اکتشاف تکمیلی ذخایر طلای معدن کوه دم (شمال شرق اردستان در استان اصفهان) و معدن طلای موته ( گلپایگان استان اصفهان) صورت گرفت و اکنون در مرحله اخذ نتایج آزمایشگاه و ارزیابی ذخیره است. علاوه بر آن پارسال حدود 10 هزار متر حفاری در بخش اکتشاف طلا انجام شد.

وی همچنین اقداماتی که در خصوص اکتشاف سرب و روی صورت گرفته است، گفت: یکی از اهدافی که در برنامه‌های استراتژیک شرکت هم آمده، اکتشاف ذخایر جدید سرب و روی است که در این راستا مطالعات گسترده‌ای در پهنه‌های مستعد شرق ایران و محدود‌ه‌های مجاور معدن انگوران در حال انجام است. همچنین در بحث معادن متروکه نیز اقدامات لازم برای فعال سازی معادن سرب چاه خربزه (استان اصفهان) و ازبکوه (خراسان جنوبی) صورت گرفته و امیدواریم با جذب سرمایه‌گذار و همراهی بخش خصوصی، این معادن که دارای پتانسیل بالایی هستند آماده‌سازی و احیا شوند.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد