اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
عاملان سرقت مسلحانه و قتل طلافروش مشهدی اعتراف کردند

قاتلان طلافروش مشهدی کمتر از 48 ساعت دستگیر شدند + گزارش تصویری

2 جوان که طلافروش مشهدی را در پی یک دستبرد مسلحانه به قتل رسانده بودند، با صدور دستورات ویژه قضایی و با تلاش 48 ساعته کارآگاهان ورزیده پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند.

صبح روز چهارشنبه گذشته، 2 جوان که با ماسک بهداشتی چهره خود را پوشانده بودند وارد یک طلافروشی در خیابان مفتح 4 مشهد شدند. آنان پس از آن که حدود نیم ساعت طلافروش را به بهانه خرید انگشتر سرگرم کردند ناگهان با تهدید سلاح گرم و واردکردن ضربه کارد، طلافروش 34 ساله را به قتل رساندند و با سرقت مقادیر زیادی طلا و سکه های پارسیان و با استفاده از یک دستگاه پراید از محل گریختند. در پی وقوع این ماجرای هولناک و با حضور قاضی ویژه قتل عمد و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، تحقیقات در این باره آغاز شد. با توجه به اهمیت ماجرا، «قاضی سید جواد حسینی» با صدور دستورات ویژه قضایی مانند ورود به مخفیگاه ، از کارآگاهان اداره جنایی خواست تا با سرنخ های موجود و بازبینی فیلم های دوربین مدار بسته برای شناسایی و دستگیری سارقان قاتل اقدام کنند.

هنوز تحقیقات گروهی از کارآگاهان در محل وقوع جنایت ادامه داشت که به دستور سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه دیگری از کارآگاهان زبده آگاهی به ردیابی شماره انتظامی پراید پرداختند و بدین ترتیب شاخه ای از عملیات پلیسی در این باره متمرکز شد اما نتیجه بررسی ها نشان داد که شماره پلاک پراید تغییر یافته و شماره مذکور مربوط به یک خودروی تیبا است. از سوی دیگر نیز به دستور رئیس پلیس آگاهی، جلسه فنی و تخصصی کشف جرم با حضور قاضی ویژه این پرونده جنایی، در آگاهی برگزار شد که پس از بررسی های دقیق و اظهارنظرهای تخصصی، کارآگاهان موفق شدند شماره پلاک خودرو را کشف کنند این درحالی بود که تحقیقات نشان می داد عاملان دستبرد مسلحانه و قتل به سوی نیشابور و تربت حیدریه گریخته اند.

لحظات به تندی سپری می شد. تاریکی شب جای خود را به سپیدی صبح می داد اما کارآگاهان و مقام قضایی در اقداماتی هماهنگ و منسجم همچنان تحقیقات خود را ادامه می دادند تا این که صبح پنجشنبه گروهی از کارآگاهان عازم تربت حیدریه شدند این درحالی بود که با شناسایی هویت متهمان که یکی از آنان اهل بندر انزلی بود این احتمال وجود داشت که آن ها به بندر انزلی گریخته باشند اما ردیابی های اطلاعاتی نشان می داد که متهمان همچنان در خراسان رضوی حضور دارند.

گزارش خراسان حاکی است: حدود 24 ساعت بعد همه چیز لو رفت و تلاش کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه دزدان قاتل به ثمر نشست و بدین ترتیب صبح روز جمعه درحالی عملیات پلیسی وارد مرحله جدیدی شد که به دستور دادستان مشهد قاضی حیدری (قاضی شعبه 209) دادسرای مشهد نیز وارد این پرونده جنایی حساس شد تا عملیات های پلیس و دستورات قضایی با سرعت و دقت بیشتری پیگیری شود.

با این اقدامات هماهنگ، کارآگاهان روحیه مضاعفی پیدا کردند و در حالی که چشم هایشان از شدت بی خوابی به سرخی گراییده بود، مخفی گاه دزدان مسلح را در منطقه شهرک شهید رجایی شناسایی کردند و به محاصره درآوردند. از سوی دیگر نیز با توجه به مسلح بودن عوامل این جنایت و احتمال درگیری مسلحانه، سردار امیری مقدم (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) که همزمان با آغاز عملیات های پلیسی نظارت مستقیمی در این پرونده داشت دستور داد تا همه کارآگاهان به جلیقه های ضد گلوله مجهز شوند و عملیات با تدابیر خاصی انجام شود.

عقربه های ساعت 11 صبح جمعه را نشان می داد که کارآگاهان پراید نقره ای رنگی که یکی از متهمان داخل آن نشسته بود را به محاصره درآوردند و یکی از عوامل سرقت مسلحانه را درحالی به دام انداختند که مقام قضایی نیز در کنار کارآگاهان حضور داشت.


با صدور دستور قضایی بلافاصله خودرو بازرسی و 2 قبضه سلاح مورد استفاده سارقان به همراه 2 کلید و 240 گرم طلا کشف شد و دقایقی بعد نیز همدست وی با شگردهای خاص پلیسی در محاصره کارآگاهان گرفتار شد و به دام افتاد. با پایان یافتن عملیات، متهمان به پلیس آگاهی هدایت شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. این درحالی بود که 2 قاضی با تجربه دستگاه قضایی مشهد نیز بلافاصله عازم پلیس آگاهی شدند و دقایقی بعد نیز سردار امیری مقدم برای دریافت گزارشی از چگونگی عملیات تخصصی پلیسی و تقدیر از زحمات آنان در کنار کارآگاهان قرار گرفت.

علی آ. یکی از متهمان این پرونده به خراسان گفت: دوستم حامد بدهی مالی داشت و به همین خاطر نقشه سرقت مسلحانه از طلافروشی را کشیدیم. حامد متهم دیگر پرونده درحالی که عنوان می کرد هیچ وقت فکر نمی کردم پلیس با این سرعت بتواند ما را دستگیر کند به خراسان گفت: نقشه سرقت را حدود یک ماه قبل طراحی کردیم و پس از آن 2 قبضه سلاح خریدیم.
از یک هفته قبل به چند طلافروشی در سطح شهر و به ویژه خیابان راهنمایی رفتیم و اوضاع طلافروشان را بررسی کردیم که بفهمیم کدام مورد برای سرقت مناسب است اما بیشتر طلافروشی ها در مناطق پرتردد قرار داشتند به همین خاطر هم طلافروشی خیابان مفتح را انتخاب کردیم که مغازه ای کوچک و کم تردد بود. روز قبل از جنایت یک بار در حالی که ماسک به چهره داشتیم وارد طلافروشی شدیم و اوضاع را بررسی کردیم .


دوستم گفت: می خواهیم انگشتری را برای نامزدم بخریم.روز بعد هم خودروی پراید یکی از دوستانمان را اجاره کردیم و با تغییر شماره های آن به محل طلافروشی رفتیم. پس از دستبرد مسلحانه و در حالی که فکر نمی کردیم طلافروش بر اثر ضربه چاقو جان باخته، به طرف بهشت رضا رفتیم و لباس های خودمان را به همراه چاقوی خون آلود سوزاندیم. سپس به نیشابور رفتیم و 20عدد از سکه های پارسیان را فروختیم و دوباره به مشهد بازگشتیم و شب را در یک مهمانپذیر به سر بردیم آن جا بود که از طریق اینترنت د رجریان قتل طلافروش قرار گرفتیم.


این گزارش حاکی است: قاضی سید جواد حسینی ( قاضی ویژه قتل عمد) در حاشیه بازجویی از متهمان گفت: پس از وقوع این جنایت که موجب احساس ناامنی در شهر می شد دکتر مظفری (رئیس کل دادگستری خراسان رضوی) تاکید بسیاری بر پیگیری جدی این پرونده داشتند که همزمان نیز قاضی صادقی (دادستان مشهد) با ارشادات قضایی و با نظارت مستقیم بر این موضوع، دستوراتی را برای همکاری دیگر عوامل قضایی در شهرهای مختلف استان خراسان رضوی صادر کرد که این دستورات موجب سرعت بخشیدن به عملیات های پلیسی شد.


قاضی حسینی همچنین با تقدیر از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی که با فرماندهی سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی و به طور شبانه روزی برای دستگیری عاملان سرقت مسلحانه و قتل تلاش کردند گفت: تحقیقات این پرونده در کمترین زمان ممکن به انجام می رسد و متهمان به مجازات خواهند رسید.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز دستگیری سریع عاملان این جنایت را عنایت ائمه اطهار و به ویژه امام رضا (ع) دانست و گفت: مجرمانی که هوای چنین جرایمی را در سر دارند بدانند هیچ گاه نمی توانند از چنگ قانون بگریزند و پلیس برای امنیت ایران زمین همواره آماده جانفشانی است.
شایان ذکر است : تصویر متهمان با دستور قضایی و بدون پوشش درج شده است.

* گزارش تصویری دستگیری سارقان را اینجا مشاهده فرمائید

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد