اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بی‌مهری دولت به بخش خصوصی

فرهاد فزونی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بسته خروج از رکود که توسط دولت برای نیمه دوم سال ارائه شده گفت: دولت با توجه به اطلاعات خود و با مشورت تیم اقتصادی خود اقدام به ارائه این بسته کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از باشگاه خبرنگاران،با اشاره به بسته خروج از رکود که توسط دولت برای نیمه دوم سال ارائه شده گفت: دولت با توجه به اطلاعات خود و با مشورت تیم اقتصادی خود اقدام به ارائه این بسته کرده است.

وی افزود: نزدیک به 30 سال است که بخش خصوصی خواستار این است که در تمام مراحل تصمیم‎گیری‌های مرتبط با خود حضور داشته باشد در حالی که در عمل این اتفاق نیفتاده است.

به گفته عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران تاکنون در هیچ یک از دولت‎ها به بخش خصوصی توجه کافی نشده و نگاه دولتمردان به بخش خصوصی تنها به عنوان یک مجری تصمیمات دولت است.

وی ادامه داد: این در حالی است که اگر دولت معتقد است که بخش خصوصی در شکوفایی اقتصاد تأثیرگذار است باید در تصمیم‎گیری‎های مرتبط با این بخش از نظرات آن استفاده نماید.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که عدم توجه جدی دولت به بخش خصوصی به این معنی نیست که آنها نمی‎دانند که باید به این بخش توجه کنند بلکه به این معنی است که دولت نمی‌خواهد بخش خصوصی توانمندتر شود.

فزونی تصریح کرد: متأسفانه وقتی بخش خصوصی انتقادی در رابطه با شرایط اقتصادی می‎کند دولتمردان این گونه آن را تفسیر می‎کنند که بخش خصوصی فقط به فکر منافع و جیب خود است در حالی که اینطور نیست و نگاه دولت به بخش خصوصی باید نگاه به منافع ملی باشد.

وی افزود: با توانمند شدن بخش خصوصی شاهد افزایش اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود.

وی بر این نکته تأکید کرد که علت این موضوع که دولت تمایل به توانمند شدن بخش خصوصی شده این است که دولت در ایران بزرگ است و حاکمیت و قدرت به دست دولت است در حالی که در سایر کشورهای جهان که بخش خصوصی در اقتصاد نقش پررنگی دارند دولت کوچک و سبک است و تنها به برنامه‎ریزی و نظارت می‌پردازد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد