اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش امروز تالار شیشه‌ای:

شاخص بورس فقط ۵ واحد ترقی کرد/ روز رخوت در تالار حافظ

بازار سهام امروز در حالی به کار خود پایان داد که با معاملاتی کم‌حجم و محدود تنها توانست شاخص کل خود را بدون تغییر محسوسی روی صفر تابلو قرار دهد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه، 6 آبان ماه 94، بدون تغییر روی عدد 62 هزار و 923 واحد ایستاد.

شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز بازار بدون تغییر نمایشگر رقم 24 هزار و 619 واحد بود.

شاخص سهام آزاد شناور اما با افت 4 واحدی به عدد 69 هزار و 946 واحد دست یافت، همچنین شاخص بازار اول در حالی با افزایش 3 واحدی به عدد 43 هزار و 870 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 14 واحد کاهش به رقم 138 هزار و 572 واحد دست یافت.

براساس این گزارش شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در پایان معاملات امروز این بازار با افت 4 واحدی، عدد 697 واحد را تجربه کرد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه، با 48 واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 15 واحد و هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان با 9 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 23 واحد، تاپیکو با 14 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 12 واحد کاهش، بیش‌ترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران، درحالی روی تابلوی معاملات این بازار مبلغ 415 میلیارد و 958 میلیون تومان ثبت شد که ارزش واقعی معاملات امروز در بازار نقدی به عدد 42 میلیارد و 749 میلیون تومان بالغ شد.

امروز در بازار سهام، 222 میلیون سهم و دارایی مالی قابل معامله طی 19 هزار و 947 نوبت دست به‌دست شد و ارزش بازار کل بورس تهران به 271 هزار و 935 میلیارد تومان رسید.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های نفت بهران، ایران خودرو، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، پلاسکوکار سایپا، صنایع ریخته گری ایران، الکتریک خودروی شرق، موتورسازان تراکتورسازان ایران، بیسکویت گرجی، فولاد امیرکبیر کاشان و نیز اوراق مشارکت شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان در کنار آغاز پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده‌نشده سرمایه‌گذاری مسکن تهران از سوی ناظر بازار سهام، بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های هپکو، فولاد کاویان، سرمایه‌گذاری ساختمان نوین، تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار سهام معاملات کد به کد در نماد معاملاتی فولاد کاویان که در آستانه برگزاری مجمع سالیانه قرار گرفته است، به جابه‌جایی بیش از 6 میلیون سهم، به ارزش اندکی کم‌تر از 10 میلیارد تومان، منتهی شد.

در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری چشم انداز توسعه شمال نیز حدود 2 میلیون سهم به ارزش 299 میلیون تومان، از سوی حقوقی کد به کد شد. در نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اما یک میلیون و 850 هزار سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان، از سوی سهام‌دار عمده کد به کد شد.

براساس این گزارش معاملات امروز بازار سهام در روندی کم حجم و با گردش نقدینگی اندکی دنبال شد، این درحالی است که تالار معاملات حافظ این روزها با رفت و آمد هیأت‌های مختلف سرمایه‌گذاری از کشورهایی هم‌چون کره جنوبی، انگلیس و ژاپن روبروست.

آنچه که این روزها از بازار سهام می‌توان درک کرد، اینکه بازار قبل از هر تصمیم و یا بسته حمایتی از سوی متولیان و تصمیم‌سازان کشور در انتظار اراده واقعی مدیریت کلان کشور در زمینه حل همه ابهام‌های کلان اقتصادی و در رأس آنها، تعیین نرخ خوراک مجتمع‌های پتروشیمی پس از گذشت حدود 8 ماه از سال هستند.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد