اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گزارش سی ان بی سی از 5 کشور بزرگ تولید کننده طلا

سایت طلا : طلا طی قرن های گذشته همواره کالایی بوده است که هم ثروتمندان و هم فقرا به دنبال آن بوده اند. در طول تاریخ طلا همواره نمادی از قدرت، ثروت و زیبایی بوده است. طلا همچنین در طول تاریخ اقتصادی ذخیره ارزش مناسبی برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر نوسانات شدید بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی، در مجموع 95 کشور جهان هم اکنون در حال تولید طلا هستند و همراه با 15 شرکت بزرگ بین المللی کمی بیش از 50 درصد تولید جهانی طلا را در اختیار دارند.

در این مطلب قصد داریم 5 کشور بزرگ تولید کننده طلای جهان را معرفی کنیم.

5: پرو

با خارج شدن آفریقای جنوبی از جمع 5 تولیدکننده بزرک طلای جهان، پرو تنها کشور آمریکای لاتین است که در جمع 5 تولید کننده بزرگ این فلز گرانبها قرار گرفته است.

پرو هم اکنون 169 تن طلا در سال تولید می کند که این رقم کمی بیشتر از تولید 164 تن طلای آفریقای جنوبی است. واقع شدن معادن طلای پرو در مناطق کوهستانی و جنگلی آمازون دسترسی به ذخایر طلای این کشور را سخت و دشوار کرده است.

4: آمریکا

کاهش 12 درصدی تولید طلای آمریکا موجب شده تا این کشور جایگاه سومی خود در فهرست تولیدکنندگان بزرگ طلا را از دست بدهد. آمریکا در سال 2014 میلادی در محموع 200 تن طلا تولید کرده است. بخش عمده ذخایر طلای آمریکا در نوادا، مونتانا، آریزونا و کالیفرنیا واقع شده است.

3: استرالیا

استرالیا در جایگاه سوم تولید کنندگان بزرگ طلای جهان قرار گرفته و بعید به نظر می رسد که در کوتاه مدت جایگاه این کشور تغییر کند. در سال 2014 میلادی تولید طلای استرالیا با یک درصد افزایش به 269 تن رسیده است. بخش زیادی از ذخایر طلای استرالیا در غرب این کشور واقع شده است.

2 : روسیه

روسیه طی سال های اخیر با افزایش 9 درصدی تولید طلا روبرو شده است. میزان تولید طلای این کشور در سال 2014 میلادی به بیش از 272 تن رسیده است. روسیه هنوز پتانسیل زیادی برای افزایش تولید طلای خود دارد.

1 : چین

چین هم اکنون بزرگترین تولید کننده طلای جهان است. تولید طلای چین طی سال گذشته 6 درصد رشد داشته و این کشور در مجموع 465 تن طلا تولید کرده است. تولید طلا تاثیر زیادی بر میزان ثروت و سرمایه این کشور داشته است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد