اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

احتمال افزایش قیمت طلا با رشد چشمگیر تقاضای طلا در چین

سایت طلا : یک موسسه اقتصادی چین پیش بینی کرد که تقاضای طلای این کشور احتمالا به خاطر کاهش ارزش یوان در برابر دلار و کاهش نرخ بهره به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت و حتی به بالاتر از سطح 2013 میلادی خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، انجمن مبادلات طلا و نقره چین در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: میزان مصرف طلا در بازار چین احتمالا به سطح سال 2013 خواهد رسید یا حتی از آن نیز فراتر خواهد رفت که علت اصلی آن کاهش ارزش یوان در برابر دلار و ادامه اصلاحات ارزی و بانکی خواهد بود.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی چین اخیرا ارزش یوان در برابر دلار را 2 درصد دیگر کاهش داده و برای ششمین بار متوالی از نوامبر گذشته نرخ بهره را کاهش داده است.

انتشار آمارهای نگران کننده در خصوص وضعیت اقتصادی چین تاثیر زیادی بر اجرای سیاست های انبساطی پولی در این کشور داشته است. رشد اقتصادی چین در سه ماه سوم امسال به کمتر از 6.9 درصد رسیده که این پایین ترین رقم از سال 2009 میلادی به شمار می رود.

این گزارش افزود: تقاضای طلا در بازار چین پس از کاهش ارزش یوان در برابر دلار با افزایش چشمگیری روبرو شده است. پیش بینی می شود تقاضای طلا در بازار هنگ کنگ نیز در شش ماه دوم 2015 میلادی با رشد فزاینده ای روبرو شود.

هنوز بسیاری از سرمایه گذاران چینی طلا را به سایر سرمایه گذاری ها ترجیح می دهند چرا که گزینه جایگزین مناسبی ندارند. تقاضای مصرفی طلا در بازار چین سال گذشته به بیش از 973 تن رسید و این رقم در شش ماه نخست امسال نیز به 497 تن رسیده است.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد