اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول از وضعیت ذخایر طلای کشورهای مختلف

سایت طلا : صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که قزاقستان روسیه و اوکراین بار دیگر طی ماه سپتامبر ذخایر طلای خود را افزایش داده اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، صندوق بین المللی پول اعلام کرد: قزاقستان برای سی و ششمین ماه متوالی میزان ذخایر طلای خود را در ماه سپتامبر افزایش داده است.

بر اساس این گزارش قزاقستان طی ماه سپتامبر 3.22 تن ذخایر جدید طلا خریداری کرده و مجموع ذخایر خود را به بیش از 213 تن رسانده است. روسیه نیز در این مدت میزان ذخایر طلای خود را از 1317 تن به بیش از 1352 تن افزایش داده است.

این گزارش افزود: اوکراین نیز میزان ذخایر طلای خود را به بیش از 27 تن رسانده است. اما مکزیک در ماه سپتامبر برای پانزدهمین ماه متوالی ذخایر طلا را کاهش داده است.

ترکیه نیز میزان ذخایر طلای خود را از 517 تن به کمتر از 504 تن کاهش داده است. در حالی که قیمت طلا طی ماه سپتامبر با افت 1.8 درصدی روبرو شده است، روسیه، قزاقستان، چین و اوکراین همچنان به خرید طلا ادامه داده اند. قیمت طلا در ماه سپتامبر تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده است.

موسسه مالی بارکلیز نیز اعلام کرد: بانک های مرکزی جهان احتمالا به خرید طلا ادامه خواهند داد چرا که کشورهای نوظهور قصد دارند سهم طلا در ذخایر ارزی را افزایش دهند و کشورهای توسعه یافته نیز تمایلی برای فروش ذخایر طلا ندارند.

برپایه گزارش سایت طلا، به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، روند خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان به یک ثبات نسبی رسیده و این مساله نشان می دهد که کشورهای مختلف تمایل زیادی برای کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی خود دارند.

چین نیز که رقابت زیادی با هند برای خرید طلا دارد، اعلام کرده است که میزان ذخایر طلای خود را تا پایان سپتامبر به بیش از 1709 تن افزایش داده است. چین از سال 2009 میلادی تاکنون سطح ذخایر طلای خود را 57 درصد افزایش داده است. چین با پشت سر گذاشتن روسیه پنجمین ذخایر بزرگ طلای جهان را در اختیار دارد.

با این حال چین هنوز کمتر از 2 درصد ذخایر ارزی خارجی خود را به طلا تبدیل کرده است. این رقم برای آمریکا بیش از 73 درصد و برای آلمان 68 درصد است.

انتهای پیام /

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد