اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بسته پیشنهادی خروج از رکود دولت، در صورت اجرا رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسته پیشنهادی خروج از رکود دولت، درصورت اجرا رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، گفت: باید هرچه بیشتر به این فکر باشیم که بسته پیشنهادی را چگونه اجرایی کنیم تا توان معیشتی مردم افزایش یابد.

ابراهیم نکو با اشاره به انتقادات برخی که معیشت مردم را به عنوان حلقه مفقوده بسته پیشنهادی خروج از رکود تورمی دولت مطرح می کنند، اظهار داشت: مخالف این دیدگاه هستم و مثبت یا منفی تلقی کردن کلی این بسته اشتباه است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر قرار باشد ارتقای معیشت مردم را همچون گذشته از طریق شیوه هایی همچون توزیع کوپن و پرداخت یارانه های مستقیم و غیره بدانیم، همانند توزیع یارانه ای که برخلاف انتظارات کاهش توان و قدرت خرید مردم را به دنبال داشت، راه را به خطا رفته ایم و قطعا اگر چنین کمک هایی صورت نگیرد بهتر است.


نکو افزود: اتفاقا در صورت اجرایی شدن این بسته، عکس این موضوع را می توان شاهد بود که می تواند تقویت معیشت، افزایش توان خرید مردم و ارتقای اشتغالزایی را به دنبال داشته باشد.


وی بطور نمونه با اشاره به بخش مسکن، تصریح کرد: اگر با بسته پیشنهادی دولت این بخش رونق بگیرد، بسیاری از بیکاران حوزه ساختمانی مجددا مشغول به کار خواهند شد و سایر صنوف مرتبط با بخش مسکن نظیر صنف مصالح فروشان ساختمانی، حمل و نقل و غیره نیز رونق خواهند گرفت.


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: سایر موارد مطرح شده در این بسته همچون کاهش نرخ سود بانکی و حمایت از تقاضا نیز نتیجه ای عکس آنچه مخالفان عنوان می کنند به دنبال خواهد داشت.


وی تاکید کرد: در عوض باید هرچه بیشتر به این فکر باشیم که بسته پیشنهادی را چگونه اجرایی کنیم تا توان معیشتی مردم افزایش یابد.


نماینده مردم شهرستانهای رباط کریم و بهارستان در مجلس هشدار داد: اینکه بگوییم این بسته بطور کامل اثرات مثبت به دنبال دارد نیز استنباط اشتباهی است و بطور نمونه، طی سال های گذشته در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیز شاهد برخی عوارض آن بر اقتصاد کشور بودیم.


وی با اشاره به مقوله هایی همچون بازپرداخت بدهی ها و وام هایی که در این بسته پیش بینی شده، ادامه داد: با عنایت به مطرح شدن برخی نگرانی ها در نامه چهار وزیر به رییس جمهور، دولتمردان باید همواره در نظر داشته باشند که برخی اقدامات ممکن است منجر به وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی شود.


نکو اضافه کرد: البته در این زمینه باید دید سیاست دولت چیست و از دولت یازدهم که ثابت کرده همه نگرانی ها و مشکلات را با دید فنی و تخصصی مورد بررسی و واکاوی قرار می دهد، انتظاری جز دقت نظر بیشتر نمی رود.


وی گفت: اگر نمایندگان خانه ملت کمک کنند و دولت نیز همت لازم را با بهره گیری از نظرات اهل فن و کارشناسان به خرج دهد، آسیب های مرتبط با این بسته کمتر از آن چیزی خواهد بود که برخی امروز به آن دامن می زنند.


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بسته پیشنهادی کنونی دولت، یکی از بسته هایی است که می تواند وضعیت معاش مردم را در تمام حوزه های اقتصادی تحت تاثیر قرار داده و مثبت عمل کند.


وی افزود: باید همواره مدنظر داشته باشیم که تامین معیشت جامعه و تقویت آن بدون توجه به تولید و رونق اقتصادی، با شکست مواجه خواهد شد و بدانیم، تا زمانی که تولید رها شده و تقاضا را تقویت می کنیم، عرضه پاسخگو نخواهد بود و بهبود معاش عمومی در گرو تقویت عرضه و تولید است.


شایان ذکر است؛ بسته اقتصادی که تا پایان سال قرار است برای خارج شدن از رکود اقتصادی همراه با مهار تورم به دولت یاری رساند، هفته گذشته در نشستی مطبوعاتی از سوی ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی، علی طیب نیا وزیر اقتصاد و محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشریح شد.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد