اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی :

نشست بانک های مرکزی آمریکا و ژاپن و آمارهای اقتصادی مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگران برجسته اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر عوامل مهمی از جمله برگزاری نشست بانک های مرکزی آمریکا و ژاپن و انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، طی روزهای آینده آمارهای اقتصادی مهمی در آمریکا اعلام خواهد شد و همراه با این آمارها شاهد برگزاری نشست بانک های مرکزی آمریکا و ژاپن نیز خواهیم بود.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی اروپا در نشست اخیر خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده ولی قول داده است تا در صورت نیاز سیاست های انبساطی پولی بیشتری را اجرا کند.

بانک مرکزی چین نیز برای ششمین بار متوالی در سال 2015 میلادی نرخ بهره را کاهش داده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در هفته ای که گذشت با افزایش چشمگیری روبرو شده و به بالاترین سطح از اواسط اوت رسیده است.

اعلام سیاست های بانک های مرکزی اروپا و چین تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است. نشست فدرال رزرو آمریکا طی روزهای 27 و 28 اکتبر سه شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد.

اکثر کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را بدون تغییر حفظ خواهد کرد ولی این احتمال بیشتر است که در نشست دسامبر نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش دهد.

راب هاورس تحلیلگر ارشد بانک آمریکایی ولس منجمنت در این باره گفت: دلار آمریکا و سیاست های پولی فدرال رزرو مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در هفته آینده خواهد بود. بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در نشست هفته آینده نرخ بهره را تغییر دهد و انتشار آمارهای مهم اقتصادی در روزهای آینده مسیر فدرال رزرو را مشخص خواهد کرد.

سین لاسک تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز گفت: شگفت آورترین تصمیم فدرال رزرو در نشست هفته آینده این خواهد بود که نرخ بهره را در شرایط کنونی 0.25 درصد افزایش دهد. این مساله می تواند قیمت طلا را دستخوش تحولات زیادی کند.

برپایه گزارش سایت طلا، بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1160 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1140 دلار نیز کاهش خواهد یافت.

سرمایه گذاران بین المللی همچنین وضعیت سقف بدهی های آمریکا را نیز زیر نظر دارند. دولت آمریکا در تلاش است تا سقف بدهی های 18100 میلیارد دلاری را افزایش دهد. یاکوب لیو وزیر دارایی آمریکا هشدار داده است که اگر سقف بدهی ها افزایش پیدا نکند، بخشی از فعالیت های دولتی از 3 نوامبر متوقف خواهد شد.

جمعه آینده نشست بانک مرکزی ژاپن نیز برگزار خواهد شد. آمارهای مهم اقتصادی از جمله نرخ تورم و رشد اقتصادی ژاپن نیز اعلام خواهد شد. آمارهای مربوط به فروش مسکن در آمریکا، اعتماد مصرف کننده و فروش کالاهای بادوام نیز منتشر می شود.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد