اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تصمیم بانک مرکزی اروپا قیمت جهانی طلا را افزایش داد

سایت طلا : به دنبال تصمیم روز گذشته بانک مرکزی اروپا برای تثبیت نرخ بهره قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک ، بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج شنبه خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده و این مساله موجب افزایش قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با افزایش 2.5 دلاری نسبت به روز گذشته به بیش از 1169 دلار رسیده است.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در سخنانی تاکید کرد که بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. وی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نرخ تورم منطقه یورو از احتمال ادامه اتخاذ سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک مرکزی اروپا خبر داده است.

وی افزود: ما آماده هستیم تا در صورت نیاز ابزارهای پولی بیشتری را برای کمک به بهبود وضعیت اقتصادی منطقه یورو و افزایش نرخ تورم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه محرک پولی 60 میلیارد یورو در ماه بانک مرکزی اروپا ممکن است در آینده نیز گسترش یابد.

افزایش قیمت جهانی طلا در شرایطی است که ارزش دلار آمریکا پس از اعلام تصمیم بانک مرکزی اروپا با افزایش روبرو شده است. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی امروز جمعه به بیش از 96.59 واحد رسیده که این بالاترین رقم در 4 هفته اخیر به شمار می رود.

گزارش سایت طلا می افزاید، به نظر می رسد اعلام تصمیم بانک مرکزی اروپا تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در بازارهای جهانی داشته باشد. این در شرایطی است که فدرال رزرو آمریکا نیز هفته آینده نشست حساس و مهمی را برگزار خواهد کرد و اعلام نتایج این نشست نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

نظرسنجی جدید موسسه سی ام ئی گروپ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست هفته آینده تنها 6 درصد است ولی این احتمال در نشست سپتامبر به 31 درصد رسیده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا تا انتشار گزارش مربوط به وضعیت تولیدات صنعتی آمریکا که قرار است اواخر امروز جمعه اعلام شود با نوسان چندانی روبرو نخواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه گذشته خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را در شرایط کنونی بدون تغییر حفظ کند. نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی چین و نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی عامل اصلی این مساله بوده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای اقتصادی چین نیز در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد