اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نایب رئیس اتاق ایران:

قانون کشور هم تورم دارد

نایب رئیس اتاق ایران با تاکید بر اینکه بعد نظارت مجلس مغفول مانده و دستورالعمل‌های نظارتی نداریم ،گفت: تورم را نباید فقط در اقتصاد پایین آورد، بلکه تورم در قوانین نیز باید کاهش یابد.

پدرام سلطانی امروز در پنجمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق ایران با قدردانی از مجلس به دلیل تصویب برجام، اظهار کرد: 2 هزار و 721 قانون در سال های اخیر به تصویب رسیده یعنی سالانه حدود 85 قانون به تصویب می رسد.

وی افزود: در این شرایط ما شاهد تناقض و پیچیدگی در قانون ها هستیم که این امر منجر به قانون‌شکنی و مشکلات توسعه کسب و کار شده است.

سلطانی با بیان اینکه بعد نظارتی مجلس بسیار کمرنگ تر از قانونگذاری آن است خاطرنشان کرد: مجلس در برخی امور به صورت منطقه‌ای و بر اساس حوزه‌ انتخابیه نمایندگان وارد عمل می‌شود، در حالی که مجلس مانند کارخانه‌ای است که کالای اساسی تولید می‌کند و همه شهروندان حق استفاده از آن را دارند.

وی با بیان اینکه بخشی از پروژه‌های نیمه تمام کشور حاصل از فشارهای زیاد برخی از نمایندگان است، تصریح کرد: این افراد برای آنکه در حوزه انتخابیه خود کاری انجام بشود این طرح ها را آورده‌اند، در حالی که بسیاری از آنها به دلیل خارج بودن از صرفه اقتصادی به صلاح کشور هم نیست.

سلطانی با تاکید بر لزوم به انجام پژوهش قبل از تصویب قوانین، گفت: موضوع پژوهش در مجلس مغفول مانده است و قبل از تصویب قوانین باید به قطعیت رسید.

وی با تاکید بر اینکه بعد نظارت مجلس مغفول مانده و دستورالعمل‌های نظارتی نداریم ،گفت: تورم را نباید فقط در اقتصاد پایین آورد، بلکه تورم در قوانین نیز باید کاهش یابد به همین منظور از نظر بخشی خصوصی نیزدر تدوین سیاست‌ها باید استفاده کنیم.

گفتنی است که در پنجمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور یافت.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد