اونس طلا2337.71
مظنه15,116,000
18 گرم3,489,500
ارزش سکه34,056,348
قدیم (بهار)38,400,000
جدید (امامی)41,400,000
نیم24,500,000
ربع14,750,000
زنگنه در کنگره راهبردی نفت و نیرو:

از انگل‌های فاسدی که می‌خواهند خون مردم را بمکند متنفریم / کاسبان تحریم، متخصص حقه‌بازی شده‌اند

اراده مسئولان ما کار سالم و شفاف است و از انگل‌های فاسدی که می‌خواهند خون مردم را بمکند بیزار و متنفریم.

بیژن نامدار زنگنه در نخستین کنگره راهبردی نفت و نیرو (IPEC2015) با ابراز امیدواری از اینکه انجمن‌های مردم نهاد با مشارکت با دولت در اجرای سیاست‌های اصل 44 و اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را در توسعه کشور فراهم کنند گفت: اگر به تحولات فناوری در کسب و کار توجه نشود دچار اشتباه راهبردی در تصمیم‌گیری خواهیم شد.

وی افزود: در شرایط کنونی تصمیم‌گیری بر مبنای شاخص‌های 15 سال گذشته مفید نیست و ایجاد بحران خواهد کرد چرا که دنیا درحال تحول است و اگر به تحولات و جهش در فناوری بی‌توجه باشیم دچار اشتباه بزرگ و جبران‌ناپذیر خواهیم شد.

زنگنه با بیان اینکه در حال حاضر کشور با تدبیر رهبری و دولت توانسته مشکلات بین‌المللی را حل کند و وارد فضای جدیدی در سطح بین‌الملل شود، تصریح کرد: امروز اتحادیه اروپایی و آمریکا همه تحریم‌های علیه ایران را بر مبنای توافق برجام لغو کردند و این تصمیم تا دو ماه آینده با اقدامات جمهوری اسلامی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به تقارن کنگره IPEC با لغو تحریم‌ها را سرآغازی برای همکاری کشورهای مختلف با ایران دانست و افزود: ما برای توسعه ایران به سرمایه‌گذاری و توسعه فناوری و همچنین بازار صادراتی و منابع مالی نیازمندیم.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: تحریم‌ها در عین حال که منجر به قطع مبادلات و دستیابی ایران به فناوری روز دنیا شد منجر به رشد فناوری‌ها در کشور شد.

وی ادامه داد: اکنون تفاوت زیادی بین ایران امروز با شرایط قبل از تحریم به خصوص در بخش نفت و انرژی وجود دارد و شرکت‌های داخلی تحولات زیادی را پشت سر گذاشته و قوی شده‌اند.

زنگنه با ابراز امیدواری از اینکه این کنگره آغازی بر حرکت پرشتاب توسعه ایران باشد اظهار داشت: ما برای توسعه صنعت نفت به سه عنصر فناوری پیشرفته، منابع مالی و بازار صادرات نیاز داریم.

وی تصریح کرد: اولین کاری که باید بکنیم این است که سهم بازارهای از دست رفته را در حداقل زمان ممکن پس بگیریم. بعد از این راهکار مشتریان سنتی نیز مایل به امر هستند.

زنگنه گفت: بعد از باز پس‌گیری بازارهای از دست رفته علاقه‌مند به انتقال فناوری‌های نو و نه فقط استفاده از آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه طی یکماه آینده معرفی قراردادهای IPC برگزار می‌شود تصریح کرد: بخش بالادستی نفت برای ما اهمیت زیادی دارد و علاقه‌مند به استفاده از فناوری‌های جدید به ویژه جهت بازیافت نفت هستیم. ضمن اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری فقط به بالادست محدود نشده و در پایین‌دست نیز نیاز احداث پالایشگاه‌ و واحدهای NGL و پتروشیمی داریم.

وزیر نفت همچنین خاطر نشان کرد: ایران قابلیت و فرصت سرمایه‌گذاری نامحدود در گاز طبیعی دارد و ما برای توسعه صادارت گاز با خط لوله و همچنین LNG و مینی LNG فکر می‌کنیم.

زنگنه فعالیت در بخش صرفه‌جویی انرژی را از برنامه‌های جدید سرمایه‌گذاری برای خارجی‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به بالا بودن شدت مصرف انرژی این مسئله نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: در شرایطی که قیمت نفت کاهش یافته ما 40 تا 50 میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌کنیم که این روند درعین حال که تهدید است فرصت نیز می‌تواند باشد یعنی اگر در این بخش سرمایه‌گذاری شود از محل صرفه‌جویی امکان بازپرداخت سرمایه‌گذاری وجود دارد که این روند فرصت شغلی نیز بوجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه همکاری دو جانبه سرمایه‌گذاری خارجی در اولویت ما قرار دارد گفت: همکاری‌های مشترک شرکت‌های خارجی و ایرانی چه به صورت احداث شرکت و یا مشترکا و در بخش تولید و خدمات صنعت نفت و صادرات نیز در دستور کار ما قراردارد.

وی با بیان اینکه به لحاظ نیروی انسانی و سخت‌افزاری در شرایط خوبی قرار داریم گفت: در فضای جدید موظفیم که برای شرکت‌های ایرانی و جوانان ایجاد اشتغال کنیم.

وی همچنین گفت: شرایط تحریم اقتضائاتی داشت که تمام شد ما در شرایط پساتحریم با شفافیت به انجام معاملات دولتی اقدام خواهیم کرد.

زنگنه خطاب به شرکت‌های نفتی خارجی اظهارداشت: اراده مسئولان ما کار سالم و شفاف است و از انگل‌های فاسدی که می‌خواهند خون مردم را بمکند بیزار و متنفریم.

وی با بیان ایتکه ما در یک مبارزه بی‌امان با فساد به سر می‌بریم به شرکت‌های خارجی توصیه کرد که به ما اعتماد کنند و به اعتبار خود تکیه کنند و به کاسبانی که می‌گویند این‌ها تبلیغات است توجه نکنند.

مقام عالی وزارت نفت در ادامه خاطر نشان کرد: دسترسی به ما آسان است لذا به کسانی که با حقه‌بازی و در شرایط تحریم توانسته‌اند به تخصص فریبکاری خود بیافزایند توجهی نشود.

وی تاکید کرد: باید به معاملات دراز مدت فکر کنیم و بدانیم که کار سالم از کار فاسد مشخص می‌شود و در صورت افتادن در مسیر فساد نتیجه کار از بین رفته ضمن اینکه مجازات کیفری نیز خواهد داشت.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد