اونس طلا2414.89
مظنه14,346,000
18 گرم3,311,700
ارزش سکه32,321,538
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,200,000
ربع14,500,000
فاضلی:

تعامل بین بخش خصوصی و دولت در اصلاح صحیح قانون مالیات برارزش افزوده مؤثر است

سایت طلا : رئیس اتاق اصناف ایران ضمن بیان بررسی قانون مالیات برارزش افزوده در دو حوزه دولت و مجلس، بر تعامل بخش خصوصی و دولت برای اصلاح قوی این قانون تأکید کرد.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با سایت طلا، در خصوص مالیات بر ارزش افزوده اصناف و مشکلات آنها با سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مالیات بر ارزش افزوده در 2 بخش مجلس و دولت بررسی می شود که دولت اصلاح این قانون را به صورت لایحه در دست اقدام دارد و در کمیسیون اقتصادی خود در روزهای دوشنبه از ساعت 8 تا 11 صبح این لایحه را بررسی می کند.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس نیز اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را به صورت طرح در دست بررسی دارد که اتاق اصناف در 2 کمیسیون فعال است.

فاضلی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده یک قانون آزمایشی و موقت بوده و در حال تبدیل به قانون ثابت و محکم است، تصریح کرد: تعامل دسته جمعی بین بخش خصوصی و دولت و سایر نهادها در دست اقدام است و در هر دو کمیسیون اتاق اصناف ایران حضور دارد که ان شاء الله یک لایحه محکم در دفاع از مصرف کننده تدوین شود و به رویت مردم برسد.

رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به این پرسش سایت طلا که اتاق اصناف چه اقداماتی برای اصلاح و تسهیل قوانین بنگاه های اقتصادی انجام داده گفت: یکی از قوانینی که باید پویاتر باشد، قانون بهبود کسب و کار است و با توجه به اینکه در قانون نظام صنفی 650 هزار بنگاه اقتصادی فعالیت می کنند، قانون نظام صنفی توسعه گرا و توسعه محور نیست.

وی با اظهار اینکه انتظار اصلاح قانون را در 6 ماه آینده ندارد، افزود: اتاق اصناف اصلاح قانون نظام صنفی را در دستور کار دارد و شرایط را مهیا کرده تا بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت یک طرح تقدیم به مجلس کند یا به دولت اعلام نماید و اصلاح در قوانینی که مخل محیط کسب و کار هستند، قطعاً باید صورت پذیرد.

فاضلی با بیان اینکه فکرعبثی است که انتظار داشته باشیم در پساتحریم کشورهای خارجی در تولید به ما کمک کنند و تکنولوژی به ایران صادر نمایند، تصریح کرد: آنها در مراحل اولیه بیشتر خواستار فروش کالا به ایران هستند که این موضوع وضعیت کشور ما را به وضعیت بدتری تبدیل خواهد کرد و به یک مصرف کننده صرف مبدل می شویم، و این شرایط یقیناً با فرمان مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی متناقض است، لذا جدی گرفتن نظام تولید در کشور باید سرلوحه همه ی افراد قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران با اظهار اینکه اگر قرار است کشور را به سمت تولید محوری ببریم، ابزار لازم را نیز باید فراهم کنیم تاکید کرد: آسیب هایی که بنگاه های کوچک و متوسط در کشور دیدند باید ترمیم شود تا اقتصاد مقاومتی که شعارش حمایت از تولید داخلی است محقق شود.

وی با اعلام اینکه در حوزه ی توزیع نیز شرایط مانند وضعیت تولید است، افزود: حتی اگر مجبور به واردات کالا در بعضی از مواقع شویم، واردات باید در جهت حمایت از تولید قرار گیرد و نباید بازار ایران را به سمت مصرف گرایی سوق دهیم که اگر این موارد را لحاظ کنیم، مطمئناً در اقتصاد پساتحریم می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف ایران با اظهار اینکه یکی از مشکلات اساسی پیش روی تولیدساختار نظام بانکی کشور است، تصریح کرد: بهره وام بانکی با سود 20 تا 35 درصد که هزینه بر تولید تحمیل می کند، رشد و پویایی را از بین می برد و اجازه نمی دهد تولید به سمت بازارهای بین المللی حرکت کند که موجب می شود تولید در کشور نتواند در توسعه صادرات غیر نفتی نقشی ایفا کند.

وی افزود: در بخش توزیع نیز با همین مشکلات مواجه هستیم و عدم نظام یافتگی و برنامه ریزی را در تدوین برخی از قوانین داریم که امیدوار هستیم ان شاء الله با رویکردی که مجلس و دولت محترم دارد تا پایان سال شاهد تغییر در این زمینه باشیم.

فاضلی با استقبال از حضور کشورهای اروپایی در بخش اقتصادی کشور اظهار داشت: هدف ما در مرحله اول حفظ سرمایه ایرانی در داخل و خارج از کشور است وشرایطی را باید فراهم کنیم تا سرمایه ی از دست رفته ایران به داخل کشور بازگردد.

وی افزود: نظر هیئت های خارجی بیشتر فروش کالاهای ساخته شده خود به ایران است و نه تکنولوژی که اگر کمی در این خصوص تعلل کنیم، مطمئناً به اقتصاد کشور ضربه سنگینی زده خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ایران درباره لزوم افزایش کیفیت کالاهای ایرانی توسط تولیدکنندگان کشور و رقابت با کالاهای وارداتی گفت: ما باید در تولید ارتقای کیفیت را در دستور کار قرار دهیم ولی این موضوع را نیز باید در نظر داشته باشیم که در حدود 30 سال در این عرصه نوسازی و بهسازی انجام نداده ایم.

وی با تاکید بر مشکل نقدینگی بنگاه های اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: در دهه گذشته سرمایه های موجود یک بنگاه به واسطه افزایش بی رویه نرخ ارز به یک سوم کاهش یافته و در شرایط موجود باید بانک ها و نظام پولی کشور به یاری بنگاه های تولیدی بشتابند.

فاضلی با بیان اینکه امروزه بانک ها خود بنگاه داری میکنند و کمتر به بنگاه های اقتصادی تولیدی می پردازند، افزود: با وجود اینکه بنگاه های اقتصادی به نقدینگی احتیاج دارند، سود بانک ها در توسعه واردات به کشور است و نه توسعه پولی و در تامین این نقدینگی اهمال می کنند که اگر نقدینگی مورد نیاز بنگاه ها فراهم شود، کیفیت نولیدات آنها نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد