اونس طلا2322.29
مظنه15,287,000
18 گرم3,529,000
ارزش سکه34,441,611
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000
یک کارگزار بورس پیشنهاد کرد

بانک‌ها وارد بازار سرمایه شوند/ آرامش سیاسی پیش‌زمینه اجرای بسته‌های خروج از رکود

یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر لزوم فراهم کردن بسترهای اقتصادی کشور از سوی دولت گفت: موفقیت سیاست‌های ایجاد رونق در اقتصاد زمانی محقق می شود که دولت بتواند آرامش نسبی را در فضای سیاسی داخلی و خارجی فراهم کند.

سید محمد حسینی عبدالهی با اشاره به برنامه‌های اعلام شده اخیر رئیس جمهور برای خروج از رکود به خبرنگار فارس گفت: رییس جمهور در این گفت‌وگوی تلویزیونی به صراحت اعلام کرد که بازار در دست دولت نیست. این موضوع به درستی بیان شده است، اما در عین حال باید به یاد داشت که دولت باید ضمن فراهم کردن بسترهای فعالیت اقتصادی در کشور باید امکان ایجاد رونق در بازارسرمایه را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت کارگزاری آبتین استاک افزود: دخالت دولت در فعالیت روزمره بازار از قبیل نوسان قیمت ها و یا جابجا شدن سفته بازها و سایر عوامل متعدد بی معنی بوده و باید تنها در راستای ایجاد آرمش در فضای سیاسی و خارجی متمرکز شود.

وی بر این باور است در صورت ایجاد خوش بینی میان مردم و امیدورای به بهبود شرایط می توان امیدوار بود که سرمایه گذاری در بورس با استقبال دو چندانی همراه شود. اینکه دولت به طور مستقیم در بازار دخالت کند به نظر کار صحیحی نیست و باید دست نهاد های مالی و سهامداران عمده را به عنوان فعالان بخش خصوصی در بازار باز نگاه داشت تا مکانیزم عرضه و تقاضا به آسانی قیمت ها را مشخص کند.

حسینی عبدالهی با بیان اینکه باید اجازه داد تا بانک ها اندکی در بازار سهام فعال شوند، گفت: ساختار اقتصادی کشور ایجاب می کند که بازار پول و سرمایه با یکدیگر در تعامل باشند چرا که در این ساختار نمی توان تفکیک چندانی میان دو بازار فوق قائل بود.

وی افزود: موفقیت بسته‌های خروج از رکود یا ایجاد رونق اقتصادی از سوی دولت در حالی می تواند از نتایج موفقیت آمیز برخوردار شود که با حل مشکلات سیاسی در داخل و خارج کشور و ایجاد همبستگی ملی بتوان به آرامش و ثبات سیاسی دست یافت.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: اقدام دولت برای ایجاد رونق در اقتصاد بدون ایجاد بستر های روحی و ذهنی در جامعه از طریق ایجاد ارامش و امیدواری به آینده میسر نخواهد شد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد