اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه روند صعودی ذخایر طلای روسیه و چین طی ماه سپتامبر

سایت طلا : تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که میزان ذخایر طلای روسیه و چین طی ماه سپتامبر با افزایش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، بانک مرکزی چین روز جمعه اعلام کرد: میزان ذخایر طلای این کشور طی ماه سپتامبر با حدود یک درصد افزایش مواجه شده است.

بر اساس این گزارش ذخایر طلای چین در این مدت 480 هزار اونس معادل 14.9 تن افزایش داشته و به بیش از 54.93 میلیون اونس معادل 1708 تن رسیده است.

بانک مرکزی چین در ماه اوت 16.2 تن و در ماه جولای نیز 19 تن طلا به ذخایر خود افزوده بود.

ویکتور شام تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: روند صعودی ذخایر طلای چین طی ماه های گذشته باثبات و پایدار بوده است. این مساله روشن است که چینی ها طلا را یک بخش مهم از ذخایر ارزی می دانند بنابر این افزایش ذخایر طلا جای تعجبی ندارد.

وی افزود: بعید است که افزایش قیمت طلا در ماه اکتبر بتواند مانع از افزایش ذخایر طلای چین شود. افزایش ذخایر طلای چین در شرایطی است که پکن قصد دارد جایگاه یوان را در بازارهای بین المللی ارز ارتقا دهد.

البته میزان ذخایر ارزی چین طی ماه گذشته با 43.3 میلیارد دلار کاهش به 3514 میلیارد دلار رسیده است. چین ششمین ذخایر بزرگ طلای جهان را پس از آمریکا، آلمان، صندوق بین الملی پول، ایتالیا و فرانسه در اختیار دارد.

طلا تنها 1.7 درصد کل ذخایر ارزی چین را تشکیل می دهد. آمریکا بیش از 8 هزار تن ذخایر طلا در اختیار دارد و طلا 73 درصد ذخایر ارزی خود را با طلا نگهداری می کند.

یک مقام رسمی شورای جهانی طلا نیز تاکید کرد: چین قصد دارد ذخایر طلای خود را به 5 درصد کل ذخایر ارزی افزایش دهد.

گزارش سایت طلا می افزاید، چین از سال 2009 میلادی تا کنون میزان ذخایر طلای خود را اعلام نکرده بود ولی در ماه جولای امسال گزارش مربوط به ذخایر طلا را اعلام کرده است.

گزارش دیگری نیز نشان می دهد که ارزش ذخایر ارزی و طلای روسیه در هفته منتهی به 9 اکتبر با افزایش روبرو شده است. بر این اساس میزان ذخایر طلا و ارز روسیه در این مدت به بیش از 373 میلیارد دلار رسیده است. این رقم در هفته قبل از آن به 370 میلیارد دلار رسیده بود.

رئیس بانک مرکزی روسیه پیش از این اعلام کرده بود که مسکو قصد دارد سطح ذخایر ارزی و طلای خود را به بیش از 500 میلیارد دلار افزایش دهد.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد