اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بانک مرکزی آلمان وضعیت ذخایر طلای خود را اعلام کرد

سایت طلا : بانک مرکزی آلمان با انتشار یک گزارش بیش از 2 هزار صفحه ای وضعیت ذخایر طلای خود و نحوه نگهداری این ذخایر در کشورهای مختلف را تشریح کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز ، بانک مرکزی آلمان در گزارشی 2300 صفحه ای اعلام کرده است که بخشی از ذخایر طلای آلمان در داخل این کشور و بخش دیگری در خارج نگهداری می شود.

بر اساس این گزارش آلمان به طور کلی بیش از 270316 شمش طلا به وزن 3384 تن در اختیار دارد. بخشی از ذخایر طلای آلمان در بانک های مرکزی فرانسه، انگلیس و نیویورک نگهداری می شود.

تا پایان دسامبر 2014 میلادی بیش از 95364 شمش طلا در فرانکفورت آلمان نگهداری می شده که وزن آن به بیش از 1196 تن رسیده است.

بانک مرکزی انگلیس نیز در این مدت 35066 شمش طلای آلمان را نگهداری می کرده است. بانک مرکزی فرانسه نیز مسئولیت نگهداری 24455 شمش طلای آلمان را قبول کرده است.

فدرال رزرو نیویورک نیز بیش از 115431 شمش طلای آلمان را ذخیره سازی کرده است. آلمان در سال 2013 میلادی اعلام کرد قصد دارد بخشی از ذخایر طلای خود را به کشور بازگرداند.

آلمان قصد دارد تا سال 2020 میلادی نیمی از ذخایر طلای خود را در داخل کشور نگهداری کند. آلمان طی سال 2014 میلادی بیش از 120 تن ذخایر طلای خود را به داخل کشور بازگردانده است که این رقم شامل 35 تن از فرانسه و 85 تن از نیویورک بوده است.

بانک مرکزی آلمان باید برای دستیابی به هدف خود تا 5 سال آینده 500 تن از ذخایر طلا را به این کشور بازگرداند. مساله بازگرداندن ذخایر طلای آلمان به این کشور به یک بحث داغ و حساس تبدیل شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، بر اساس آمارهای شورای جهانی طلا ، آلمان بیش از 3381 تن ذخایر طلا در اختیار دارد که این رقم معادل 67 درصد کل ذخایر ارزی این کشور است.

در حالی که اقتصادهای توسعه یافته و صنعتی بخش زیادی از ذخایر ارزی خود را با طلا نگهداری می کنند این رقم برای کشورهای درحال توسعه و نو ظهور مثل روسیه و چین بسیار ناچیز است. در حالی که چین بیش از 3500 میلیارد دلار ذخایر ارزی در اختیار دارد ولی بخش ناچیزی از این ذخایر را به طلا تبدیل کرده است.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد