اونس طلا2414.52
مظنه14,541,000
18 گرم3,356,800
ارزش سکه32,760,873
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم23,900,000
ربع15,100,000
سرمقاله‌نویس فایننشال‌تایمز تحلیل کرد؛

گزارش اشتغال ضعیف آمریکا و نرخ بهره‌ای که به این‌زودی‌ها بالا نمی‌رود

جان آترز، سرمقاله‌نویس ارشد بخش سرمایه‌گذاری «فایننشال‌تایمز»، در گزارشی ویدئویی در سایت این روزنامه، به بررسی و تحلیل داده‌های مأیوس‌کننده اشتغال آمریکا و نوسانات بازارهای سهام در واکنش به این خبر پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز، در پی انتشار گزارش اشتغال غافل‌گیر‌کننده و البته ناامیدکننده آمریکا در ماه سپتامبر که روز گذشته منتشر شد، بازارهای آمریکا روز پرافت‌وخیزی را پشت سر گذاشتند.

بر اساس این گزارش، در ماه گذشته، اقتصاد آمریکا تنها توانسته 142 هزار شغل ایجاد کند و البته ارقام مربوط به مشاغل ماه‌‌های جولای و آگوست نیز رو به پایین اصلاح شدند. در اقتصاد ایالات متحده هر رقمی بالغ بر 200 هزار شغل جدید، نشان‌دهنده اقتصاد سالم است و بر اساس برآوردهای اقتصاددانان «سی‌ان‌ان مانی» (CNN Money)، انتظار می‌رفته که اقتصاد آمریکا در ماه سپتامبر، 204 هزار شغل جدید تولید کند.

در جدول زیر تغییرات رشد سالانه اشتغال به تصویر کشیده شده است. در انتهای نمودار کاملاً مشخص است که نرخ رشد در حال حاضر ثابت مانده‌است. به گفته جان آترز این عدم رشد بسیار نگران‌کننده است و نه‌تنها داده‌های مربوط به درآمد دلگرم‌کننده نیستند،‌ بلکه ارقام قدیمی ماه‌های گذشته نیز رو به پایین اصلاح شده‌اند.



آترز به واکنش بازارها به این گزارش اشاره کرد و گفت: بازارها روز را با کاهش جدی قیمت سهام S&P500، اصلی‌ترین شاخص سهام آمریکا، آغاز کردند. در ابتدای روز S&P500 معادل 1.6 درصد کاهش یافت، اما در ادامه روز قیمت‌ها صعود کردند و در انتها روز را تقریباً با همان قیمت‌های صبح به پایان رساندند.

او ادامه داد: یکی از دلایل این افت و خیز بازار، بسط و گسترش پیامدهای گزارش اشتغال سپتامبر و معنای آن برای فدرال‌رزرو آمریکاست. گزارش جدید ثابت می‌کند که اقدام فدرال رزرو برای تثبیت نرخ بهره به‌جا بوده و اکنون با توجه به وضع بازارها، به نظر می‌رسد تا ماه مارس سال آینده نیز اقدام به افزایش نرخ بهره نکنند.

سرمقاله‌نویس فایننشال‌تایمز اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی، مردم به این فکر افتاده‌اند که شاید نرخ بهره تا ابد صفر بماند! در پی انتشار گزارش اشتغال دلسردکننده دیروز (جمعه)، بازدهی اوراق قرضه ده‌ساله نیز به کمتر از دو درصد رسیده و علاوه بر آن، ارزش برابری دلار نیز کاهش یافته است.

آترز ادامه داد: کاهش ارزش برابری دلار، نکته مهمی است زیرا مردم فکر می‌کردند با وجود نگرانی‌های فزاینده درباره نرخ بهره، دلار همچنان پرقدرت خواهد ماند. اما اکنون با کاهش ارزش دلار، قیمت کالاها افزایش یافته و اعتماد مصرف‌کننده احتمالاً بهبود خواهد یافت.

به گفته جان آترز، اگرچه دیگر کسی از چشم‌انداز نرخ بهره پایین هیجان‌زده نیست، سرمایه‌گذاران هنوز نگران اخبار بد هستند و ترجیح می‌دهند اقتصاد آن‌قدر قوی باشد که بتوان نرخ بهره را افزایش داد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد