اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
در معاملات روز گذشته رقم خورد؛

بی اعتنایی سکه به سیگنال های اونس

با و جود این که دیروز بازار جهانی طلا با ضعف اندک قیمت رو به رو شد، اما بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران و بازار نقدی هم مسیر با تقویت بهای دلار، روند مثبتی را تجربه کردند.

روز گذشته هر چهار سررسید فعال بازار آتی تحت تاثیر سکه نقدی کار خود را با افزایش بیشتر از یک درصد قیمت ها به پایان رساند. به طوریکه سکه آبان ماه با رشد 24.0 درصدی با نرخ ۹۱۸ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت ۹۱۶ هزار تومان به فروش رسید که افزایش 16.0 درصدی را نسبت به آخرین معامله به ثبت رساند.

قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت ۹۲۳ هزار تومان معامله شد و رشد 3.0 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز قرارداد سکه تحویل اردیبهشت با نرخ ۹۳۰ هزار تومان روی تابلوی معاملاتی نقش بست که نسبت به روز گذشته با افزایش 26.0 درصدی به معاملات خود پایان داد.

گفتنی است دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به یک هزار و ۷۱۶ قرارداد به ارزش بیش از ۱۵۸ میلیارد ریال رسیده بود.

از طرفی دیروز قیمت سکه تمام نیز در بازار نقدی افزایشی شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با رشد ۵ هزار تومانی به قیمت ۹۲۳ هزار تومان رسید. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت ۴۶۷ هزار تومان معامله شد و تغییری را نسبت به روز دوشنبه تجربه نکرد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت ۲۵۶ و سکه یک گرمی با نرخ ۱۷۰ هزار تومان در این روز به فروش رسید.

به گفته کارشناسان اقتصادی،پیش بینی برای روند بهای طلا در بازارهای بین المللی دشوار شده، اما به نظر می رسد با در پیش بودن تعطیلات سراسری در چین و افت تقاضا در بازار این کشور، قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت که این موضوع در صورت ثبات نرخ ارز روند ثابتی را برای بهای سکه در بازار داخلی رقم خواهد زد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد