اونس طلا2360.14
مظنه14,886,000
18 گرم3,436,400
ارزش سکه33,538,158
قدیم (بهار)38,800,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,000,000
ربع15,500,000
رئیس اتاق ایران خبر داد:

رکود، تهدید جدی برای بنگاه های اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران معتقد است: واحدهای اقتصادی به واسطه غلتیدن در رکود، خطر جدی آنها را تهدید می کند و یکی از اصولی که لازمه خروج از رکود محسوب می شود، برداشتن گام های اساسی در زمینه صادرات است.


محسن جلال پور در صفحه اینستاگرام خود آورده است، دستور جلسه روز یکشنبه پنجم مهرماه هیات رئیسه اتاق ایران به موضوع خروج از رکود اختصاص یافت و از این مساله به عنوان معضل جدی بنگاه های اقتصادی کشور یاد کرد.


وی در این رابطه توضیح داد: با وجود آنکه خروج از رکود در نشست هیات نمایندگان مطرح و بررسی شد، به دلیل اهمیت مساله و درگیری بنگاه های اقتصادی کشور که سرمایه های این مملکت بشمار می روند، هیات رئیسه اتاق ایران در نشست اخیر خود موضوع خروج از رکود را مجدد مورد بررسی قرار داد.


جلال پور در خصوص با مباحث مطرح شده در نشست مزبور، گفت: جلسه هیات رئیسه مطالب خوبی به همراه داشت و توانستیم به برخی راهکارهای مناسب برای خروج از رکود دست یابیم و در عین حال آنها معتقدند، برای خروج از رکود یکی از سیاست هایی که باید مدنظر مسئولان قرار گیرد، توجه به موضوع تقاضا است و اینکه بازار مصرف را باید جدی تری درنظر گرفت.


وی توجه به نیاز مصرف کننده و هماهنگی تولید با آن را یکی از اصول اولیه تحریک تقاضا ذکر کرد و افزود: لازمه ارتقای جایگاه کشور در بازارهای جهانی، فراهم سازی شرایط برای امکان رقابت کالاهای ایرانی با محصولات سایر کشورها است.


رئیس اتاق ایران در آستانه روز ملی صادرات (29 مهر) تصریح کرد: صادرکنندگان ایرانی به چند دلیل توان رقابت با رقبای خارجی خود را ندارند که به دلیل بی توجهی به مابه التفاوت نرخ تورم خارجی و داخلی و سیاست گذاری نادرست ارزی در سالهای گذشته مربوط می شود.


وی افزوده است: بی اطمینانی نسبت به نرخ آتی ارز و اینکه پس از فروش کالا و بازگشت ارز حاصل از فروش آن، چه اتفاقی خواهد افتاد را باید به دلایل عدم تمایل فعالان اقتصادی به حضور در عرصه صادرات اضافه کرد.


به گفته جلال پور در جلسه هیات رئیسه اتاق ایران، همچنین مباحث متنوع دیگر از جمله این موضوع که در سالهای اخیر به دلیل شدت حضور دستگاه های نظارتی، جرات و جسارت تصمیم گیری از تصمیم گیران کشور گرفته شده مورد توجه و بررسی قرار گرفت.


رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور می افزاید، هیات رئیسه اتاق ایران یکی از مهمترین دلایل رفتارهای محتاطانه و در مواردی توام با ترس مدیران دولتی را ناشی از پیچ و خم های موجود در دستگاه های نظارتی و گرفتاری هایی که این نهادها با یکدیگر دارند، می داند.


وی یادآور شد: بنابراین شاید چنانچه بگوییم برای عبور از این دوران عملکرد شجاعانه ای همچون عملکرد هسته ای مورد نیاز است، سخن گزافی نباشد.


جلال پور ضمن تاکید بر لزوم انتقال نگرانی های بخش خصوصی به دولت، تصریح کرد: همه ما درباره ادامه این وضع، نگرانی هایی داریم و سعی می کنیم هشدار های لازم را در اختیار مسئولان قرار دهیم.


وی افزوده است: اتاق ایران بطور قطع پیگیر این مطالبه خواهد بود و درعین حال تلاش می کند همواره چراغ های هشدارآمیز را روشن کرده و با کمک رسانی به دولت اقتصاد کشور را از این مهلکه نجات دهد.


پیش از این رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران گفته بود، اکنون در شرایطی که نرخ تورم به کمتر از 15 درصد رسیده، تداوم سیاست ضدتورمی بدون توجه به رکود، به زیان تولید است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد