اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتاق اصناف ایران:

تعداد 650 هزار بنگاه تولیدی کوچک می توانند نقش بزرگی در اقتصاد کشور ایفا کنند

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اکنون تعداد 650 هزار بنگاه تولیدی کوچک اصناف می توانند نقش بزرگی در اقتصاد کشور ایفا کنند و تعامل با همه بخشها لازمه شرایط کنونی است.



علی فاضلی پیش از ظهر یکشنبه در همایش ملی اصناف، طلایه داران ایثار و پیشگامان اقتصاد مقاومتی در مجموعه فرهنگی آسمان تهران، افزود: شمار بنگاه های خدماتی این بخش بالغ بر 900 هزار واحد است که در شرایط پساتحریم چنانچه مورد توجه قرار نگیرند، با آسیب جدی مواجه می شوند.


وی موضوع جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی که پس از توافق برجام بیشتر به آن پرداخته می شود، مورد نقد قرار داد و گفت: آنچه امروز به آن نیاز داریم سرمایه های ایرانیان مقیم خارج از کشور است.


وی تصریح کرد: نباید فریب خورد که شرکتهای خارجی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید به ایران بیایند، موضوع مهم باور اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصل است.


رئیس اتاق اصناف ایران خاطرنشان ساخت: سه میلیون بنگاه اقتصاد کشور در این بخش به همراه خانواده های خود جمعیت 24 میلیون نفری کشور را تشکیل می دهند و بنابراین جایگاه اصناف در کشور اهمیت بسزایی دارد.


وی گفت: بزرگترین اشکال امروز ساختار اقتصاد کشور که موجب عدم نشاط شده، نبود قوانین کارا و آئین نامه ها و مصوبه های مربوطه است.


به اعتقاد فاضلی، قوانین کشور مشخصه توسعه گری ندارد و لازم است مجلس شورای اسلامی نسبت به این مهم چاره اندیشی لازم را به عمل آورد، درعین حال اصلاح قوانین در کوتاه مدت میسر نیست.


وی، ارایه لایحه مالیات بر ارزش افزوده از سوی دولت به مجلس را یادآور شد و گفت: اصلاح این موضوع می تواند به تولید رونق بخشد و اساس کار اصناف بر محور تولید تمرکز دارد.


به گفته رئیس اتاق اصناف ایران، تولید نیازمند ابزار لازم است و نظام بانکداری ابزار لازم برای توسعه این بخش نبوده و قوانین نیز چنین نقشی ایفا کردند و طی دهه گذشته جامعه به سوی مصرف گرایی سوق داده شد.


وی لازمه برخورد با پدیده شوم کالاهای مصرف وارداتی، برنامه ریزی جدی از سوی اتحادیه های صنفی دانست که در چنین شرایطی بدون اتکا به بیگانگان، از تولیدات داخلی حمایت لازم را به عمل آورند.


همایش ملی اصناف، طلایه داران ایثار و پیشگامان اقتصاد مقاومتی با تجلیل از نمایندگان ایثارگر اصناف کشور و رونمایی از تمبر ایثارگران و نماد باشگاه ایثارگران به کار خود پایان داد.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد