اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تداوم روند مثبت نماگرهای بورس/ افزایش ۱۰۹ واحدی شاخص کل

بازار سهام امروز در آخرین روز معاملاتی خود در هفته جاری با رشد دسته‌جمعی نماگرهای خود روبه‌رو بود. امروز شاخص کل بورس با ۱۰۹ واحد افزایش یافت.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه، اول مهرماه 94، با 109 واحد افزایش به رقم 61 هزار و 685 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با رشد 42 واحدی به عدد 24 هزار و 163 واحد دست یافت.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 267 واحدی عدد 68 هزار و 518 واحد را تجربه کرد.

شاخص بازار اول نیز با 111 واحد افزایش رقم 42 هزار و 864 واحد را به نمایش گذاشت و شاخص بازار دوم با 41 واحد رشد، به عدد 136 هزار و 657 واحد دست یافت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با رشد کم‌تر از 2 واحدی، نمایشگر عدد 683 واحدی در این بازار بود.

امروز ارزش معاملات بورس تهران از 95 میلیارد و 746 میلیون تومان فراتر رفت که ناشی از دست به‌دست شدن 581 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 31 هزار و 188 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 80 واحد، پتروشیمی مبین با 23 واحد و گروه مپنا با 19 واحد کاهش اصلی‌ترین نمادهای منفی تأثیرگذار بر محاسبه شاخص کل بورس بودند. در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 54 واحد، بانک صادرات با 28 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 25 واحد افزایش اصلی‌ترین نمادهای مثبت تأثیر گذار بر برآورد این نماگر بودند.

براساس این گزارش طی معاملات امروز بازار سهام نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، قند مرودشت، حق تقدم خرید سهام شرکت مهر کام‌پارس، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران، سرمایه‌گذاری مسکن تهران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند. این درحالی بود که هیچ نماد معاملاتی در بازار امروز سهام با توقف مواجه نبود.

امروز در عین حال نماد معاملاتی شرکت ایران یاسا تایر و رابر مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی بود.

در عین حال رقابت بر سر تصاحب بلوک 5 درصدی سهام سیمان بجنورد به قیمت رقابت‌شده 580 تومان به ازای هر سهم با ادامه رقابت خریداران به روز چهارم درحالی کشیده شد که طی معاملات امروز این رقابت با عرضه 19 میلیون و 700 هزار سهم به ارزش 11 میلیارد و 433 میلیون و 600 هزار تومان از سوی سیمان تهران به خریدار واگذار شد.

امروز گروه بانک‌ها، پالایشی‌ها و خودرویی‌ها پیشروترین گروه‌های بازار بودند که بیش‌ترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده بودند.

طی معاملات امروز در نماد معاملاتی بانک صادرات بیش از 247 میلیون سهم به ارزش 22 میلیارد و 735 میلیون تومان دست به‌دست شد که از این رقم تعداد 225 میلیون سهم از سوی حقوقی بانک صادرات (صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی سپهر صادرات) با معاملات درون‌گروهی همراه بود.

در عین حال در نماد معاملاتی بانک مهر اقتصاد 119 میلیون سهم به ارزش بیش از 13 میلیارد و 720 میلیون تومان از سوی حقوقی به کد شرکت‌های تابعه کد به کد شد.

همچنین در پارس خودرو نیز معاملات دو طرفه میان برخی خریداران حقیقی درحالی به رشد قیمت سهام این شرکت انجامید که با وجود صف خرید شدن‌های متعدد، اما پایدار نبود. امروز همچنین در نماد معاملاتی بانک تجارت نیز 6 میلیون و 300 هزار سهم به ارزش 585 میلیون تومان کد به کد شد.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد