اونس طلا2308.69
مظنه14,731,000
18 گرم3,400,600
ارزش سکه33,188,943
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,800,000
ربع15,200,000

قیمت طلا بالاتر از سطح 1130 دلار در هر اونس تثبیت شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه شنبه بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته روبرو شده و همچنان بالاتر از سطح 1130 دلار در هر اونس تثبیت شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، قیمت جهانی طلا که شب گذشته به دنبال افزایش شلخص سهام آسیا و تقویت ارزش دلار با کاهش نسبی روبرو شده بود، امروز سه شنبه بار دیگر با افزایش ناچیزی روبرو شد و همچنان نزدیک به بالاترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش در حالی که سرمایه گذاران بین المللی همچنان بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد ، این مساله فشار زیادی بر قیمت جهانی طلا وارد کرده و موجب تقویت ارزش دلار شده است.

قیمت هر اونس طلا بدون تغییر چندانی امروز به 1133 دلار رسیده است. قیمت این فلز زرد روز گذشته با 0.5 درصد کاهش روبرو شده بود که علت اصلی آن تقویت ارزش دلار و افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی بوده است.

قیمت طلا هفته گذشته به بیش از 1141 دلار رسید که این بالاترین رقم در 3 هفته اخیر بوده است. بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که برای اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر آماده است و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و شاخص سهام آمریکا و آسیا شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا در روز دوشنبه نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره این کشور تا پایان امسال هنوز وجود دارد. ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کرد: ما هنوز نگران وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هستیم و این مساله فشار زیادی بر قیمت طلا وارد می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در شرایط کنونی تعداد زیادی از روسای فدرال رزروهای مختلف آمریکا از تمایل خود برای افزایش نرخ بهره خبر داده اند.

وی افزود: در حالی که هنوز احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست های اکتبر یا دسامبر وجود دارد این مساله نااطمینانی زیادی را در سطح بازارهای بین المللی به وجود آورده است.

دنیس لاکهارت رئیس فدرال رزرو آتلانتا روز دوشنبه تاکید کرد: تصمیم هفته گذشته فدرال رزرو در عدم تغییر نرخ بهره عمدتا بر مبنای مدیریت ریسک بوده تا بانک مرکزی آمریکا از این مساله مطمئن شود که نوسانات اخیر در بازار سهام تاثیر منفی چندانی بر اقتصاد این کشور نخواهد داشت.

وی پیش بینی کرد که فدرال رزرو تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد. جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس نیز تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که با توجه به واقعیت های اقتصادی موجود، فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست اکتبر افزایش دهد.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد