اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اصناف به تحرک بازار کمک کنند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه انبار کارخانه ها از محصولات انباشته شده است، گفت: اصناف به تحریک بازار و خروج از این رکود کمک کنند.

ارسلان فتحی پور در نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس و مسئولان اتاق اصناف ایران افزود: بیش از 4 هزار خودرو تولیدی شرکت های ایران خودور و سایپا انبار شده است.

وی گفت: بیشتر صنایع مانند قطعه سازی، فولاد، آهن، سیمان و لوازم خانگی با مشکل انباشته شدن محصولات مواجه است که مشکلات اجتماعی در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اظهارات وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درباره بیکار شدن یک نفر در هر 5 دقیقه در کشور گفت :‌ ساماندهی نظام تولید و توزیع از پایه های اصلی حل این مشکلات است.

فتحی پور خاطرنشان کرد: مجلس آمادگی دارد با همکاری اتاق اصناف ایران کارگروهی را برای بررسی مسایل و حل مشکلات با هدف خروج بازار از رکود فعال کند.

وی با اشاره به موضوع کمبود نقدینگی اصناف گفت: در شرایطی هستیم که بدهی دولت به بانک ها 130 هزار میلیارد تومان و معوقات بانکی 100 هزار میلیارد تومان است و 77 هزار میلیارد تومان دارایی بانک ها نیز سپرده نزد بانک مرکزی است و تعهدات بانک ها به طرف های خارجی هم باید به آن اضافه کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش سرمایه بانک ها در قالب ارائه لایحه دوفوریتی از سوی دولت به مجلس در دستور کار قرار گرفته است و مجلس از افزایش سرمایه بانک ها با توجه به شرایط موجود حمایت می کند.

فتحی پور افزود: در شورای پول و اعتبار موضوع خرید دین هم در دستور کار است به طوری که بنگاه های تولیدی به جای چک، سفته نزد بانک بگذارند تا بازار تحریک شود.

وی نقش اصناف را در خروج از رکود مهم ارزیابی کرد و گفت : مردم باید آگاه شوند که در آینده چیزی ارزان نخواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: انتظار ارزانی در شرایطی است که نرخ دلار برای بودجه 95 رقم 3100 تومان پیش بینی شده است که به معنای گران شدن بازار است.

فتحی پور تصریح کرد: تحریک بازار در شرایط کنونی اقتصادی کشور از هر چیز دیگری مهم تر است.

وی افزود : اگر صنوف به آگاه سازی جامعه کمک کنند حتما بازار تکان خواهد خورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حمایت مجلس از صنوف گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده از خواسته های مهم اصناف است که در دستور کار مجلس قرار دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی با سازمان امور مالیاتی گفت : اعتقاد داریم که مالیات بر ارزش افزوده بدون پیچیدگی های فعلی باید کارشناسی شود و در یک مرحله از مصرف کننده نهایی دریافت و شفاف شود.

فتحی پور با اشاره به اعتراض اصناف به وضع مالیاتی گفت: در بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و برنامه بودجه 95 دیدگاههای اصناف لحاظ خواهد شد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد